Stadsbyggnadskontorets Bygglovsavdelning söker koordinatorer

Stadsbyggnadskontorets Bygglovsavdelning söker koordinatorer

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
På Bygglovsavdelningen arbetar idag drygt 100 medarbetare uppdelade på ett antal geografiska enheter samt en tillsynsenhet och en bostadsanpassningsenhet.

Avdelningen arbetar aktivt och kontinuerligt för att förbättra processer och skapa en bra arbetsmiljö. För att säkerställa en jämn och hög kundnöjdhet söker vi nu koordinatorer till två tillsvidaretjänster och till ett vikariat under 1 år.

Arbetsbeskrivning
Arbetet som koordinator på Bygglovsavdelningen är inspirerande och meningsfullt. Du kommer att ingå i en enhet och arbetar med uppföljning och stöttar i framdrift av enhetens handläggning vilket sker i nära samarbete med enhetschefen. Du kommer även att bistå handläggarna med administrativa moment i handläggningen. Tjänsten är till stor del administrativ, både inom enheten men även som ett gemensamt ansvar på avdelningen. Du ingår, förutom i din enhet, även i koordinatorgruppen som utgörs av avdelningens samtliga koordinatorer. Arbetet innebär många kontakter med dem som söker bygglov, medborgare i staden, samt med andra myndigheter och förvaltningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en serviceinriktad och administrativ roll. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom samhällsbyggnadsområdet liksom arbetslivserfarenhet från verksamhetsområdet. Det är även meriterande om du har erfarenhet från politiskt styrda organisationer. Mycket god svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:

Du är noggrann, strukturerad och självgående, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ställer höga krav på din förmåga och vilja att självständigt driva ditt arbete framåt med stort fokus på kvalitet. Rollen kräver att du trivs med att arbeta i team, är lyhörd och har en mycket god samarbetsförmåga. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och är noga med att påminna och följa upp. Det är också viktigt att du har ett flexibelt och lösningsfokuserat förhållningssätt, där du har en vilja samt förmåga att hjälpa andra. Du har en hög personlig mognad och genom gott omdöme förhåller du dig professionell i ditt arbete.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Läs mer: www.stockholm.se/sbk

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Grubesic Haglund
0850827362
Camilla Westergren
0850827588, camilla.westergren@stockholm.se
Monika Larsson
08-50800000
Camilla Westergren
0850827588
Gunilla Holmquist, avdelningschef
08-508 273 10
Camilla Westergren, HR-konsult
08-508 275 88
Mikael Mattsson, enhetschef
08-508 274 18
Camilla Westergren, HR-konsult
08-508 275 88
Katarina Grubesic Haglund, enhetschef
08-508 273 62
Monika Larsson, Enhetschef
08-508 27270

Sammanfattning

Besöksadress

Fleminggatan 4
None

Postadress

Fleminggatan 4
Stockholm, 11226

Liknande jobb


Administratör till Anstalten Västervik

Administratör till Anstalten Västervik

9 januari 2025

Amanuenser i datateknik

Amanuenser i datateknik

16 december 2024

Mittuniversitetet söker projektassistent i statsvetenskap

Mittuniversitetet söker projektassistent i statsvetenskap

9 januari 2025