OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsens förvaltning består av förvaltningsledning, kommunledningskontor samt sju uppdragsfinansierade verksamheter. Tjänstemännen som arbetar här styr, leder och utvecklar den kommunala verksamheten på politikernas uppdrag. Vi har cirka 170 medarbetare på förvaltningen. Våra avdelningar ansvarar för utveckling, personal, ekonomi, administration och kommunikation.
Medborgarkontoret med 11 medarbetare utgör en del av kommunens kommunikationsavdelning och förutom att arbeta med generell samhällsinformation erbjuder kontoret också bostadsinformation, budget- och skuldrådgivning, konsumentvägledning samt tomtförmedling.
Uppdrag och arbetsuppgifter
Medborgarkontoret söker två stadsdelssamordnare med placering i Berga respektive Skäggetorp.
Uppdraget som stadsdelssamordnare innebär att initiera och driva samverkan mellan kommunens olika aktörer på lokal nivå.
Det innebär också att i dialog och samarbete med övriga lokala aktörer och invånare i stadsdelen arbeta med utvecklingen i respektive område. Stadsdelssamordnaren förväntas utveckla en mycket god lokal kännedom och förankring och ska bli expert på sitt område d v s vara väl förtrogen med platsen och känna till områdets styrkor och utmaningar, förutsättningar och behov. Som samordnare ingår du dessutom i den arbetsgrupp på respektive kontor som möter invånarna i det dagliga arbetet. Rollen som samordnare är både strategisk och operativ och bland arbetsuppgifterna finns också vissa administrativa sysslor.
Stadsdelsamordnaren har ett rapporteringsansvar till enhetschefen samt till kommundirektören om läget i stadsdelen och ska utifrån uppsatta målbeskrivningar bistå kommunledningsgruppen med att ta fram handlingsplaner för det lokala områdesarbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en flerårig arbetslivserfarenhet av förändringsarbete på samhällsnivå och/eller liknande uppdrag som till exempel samverkansprocesser, medborgardialog, utvecklingsfrågor, samhällsvägledning etc och mycket goda kunskaper om Linköpings kommuns organisation.
Du har en högskoleutbildning, gärna med inriktning på samhällsutveckling.
Du har en mycket god förmåga att hantera svenska språket och kan målgruppsanpassa ditt budskap i såväl tal som skrift.
Tjänsten kräver att du är relationsskapande och har en stark kommunikativ förmåga, kan jobba med organisationer och individer med olika bakgrund och har ett stort intresse för samhällsförändring.
Du behöver också vara strukturerad, driven, flexibel, ha lätt för att samarbeta och ha en förmåga att se till helheten.
Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
Övrigt
För att underlätta vår handläggning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett som går via Offentliga Jobb AB. Lämnade uppgifter behandlas enligt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204). Vi välkomnar dig att lämna din ansökan genom att fylla i meritförteckning och ett personligt brev. Urval av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar som sedan matchas mot uppställda krav för den aktuella tjänsten.
Om Linköpings kommun
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: www.linkoping.se
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!
Övrigt
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).
Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.
Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Carlsson, chef för Ekonomiservice
013-205911
Johan Nyhammar, Förhandlingschef
013-26 38 22
Anders Larson, stadsrevisor
013-205343
Peter Alexanderson, bitr. stadsrevisor
013-205495
Christer Sjölund
013-20 66 66
Anita Björck, enhetschef
013206193
Peder Brandt, Ekonomidirektör
013205377
Sonja Erlandsson
013-26 32 88