OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20210148
Arbetsuppgifter
Tillväxtkommissionen ska analysera förutsättningarna för hållbar tillväxt i Malmö. Fokus ligger på framtidens näringsliv och arbetsmarknad för Malmö i ett regionalt perspektiv. Tillväxtkommissionen består av forskare, experter och praktiker inom områden som företagande och entreprenörskap, innovation, tillväxt, arbetsmarknad och klimat. Tillväxtkommissionens arbete planeras pågå under perioden mars 2021 – december 2022 och dess arbete leds av en ordförande, som verkar med stöd av ett sekretariat. Sekretariatet organiseras inom stadskontorets avdelning för omvärld och näringsliv. Nu söker vi en erfaren sekreterare med inriktning kommunikation och en erfaren projektkoordinator till sekretariatet.
Som sekreterare med inriktning kommunikation kommer du att arbeta brett med kommunikationsfrågor som rör tillväxtkommissionen. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär såväl strategiskt som operativt arbete. Du kommer att initiera, planera, strukturera och genomföra tillväxtkommissionens samlade externa och interna kommunikation. Det kan handla om att ta fram kommunikationsplan, skriva, redigera och publicera texter för webb och sociala medier, arbeta med filmproduktion och kvalitetssäkra produktioner av olika slag. Tjänsten är placerad på enheten för marknad och attraktivitet.
Som projektkoordinator kommer du att koordinera och administrativt stötta arbetet inom ramen för sekretariatets uppdrag. Projektkoordinatorn bistår huvudsekreteraren och övriga medarbetare i det dagliga arbetet, vilket bland annat inbegriper att planera, boka, organisera och ansvara praktiskt vid möten och sammankomster, boka resor och administrera kommissionärernas deltagande i kommissionen, samt göra visst researcharbete och sammanställa material. Tjänsten innebär olika arbetsuppgifter i tillväxtkommissionens olika faser. Arbetet ställer krav på noggrannhet och förmågan att arbeta parallellt med varierande arbetsuppgifter. Tjänsten är placerad på enheten för innovation och utveckling.
Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten som sekreterare med inriktning kommunikation söker vi dig som har relevant akademisk utbildning inom kommunikation eller motsvarande som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med tillväxt- eller samhällsfrågor. Du har även flerårig erfarenhet av operativt och strategiskt kommunikationsarbete där du arbetat med att självständigt planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser genom bland annat digitala medier och filmproduktion. Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Har du även arbetat i politiskt styrd organisation, erfarenhet av arbete i, eller i samverkan med, lärosäten och forskningskommunikation och har dokumenterade kunskaper i bildbehandling, layout och webbpublicering, tror vi att du har riktigt bra förutsättningar för rollen.
Som person är du noggrann, lösningsorienterad och lyhörd samt trivs med såväl operativt som strategiskt arbete. Du har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt att skapa och bibehålla goda relationer. Du delar, som en naturlig del av arbetet, gärna med dig av kunskaper och erfarenheter till dina kollegor.
För att lyckas i tjänsten som projektkoordinator söker vi dig som har högskoleutbildning med statsvetenskaplig eller annan samhällsvetenskaplig inriktning, eller annan erfarenhet och utbildning vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av projektadministrativt arbete, med goda kunskaper i Office-paketet och har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Har du även arbetat i politiskt styrd organisation, erfarenhet av arbete som innehåller många externa kontakter och god digital kunskap och erfarenhet av Teams som arbetsverktyg tror vi att du har riktigt bra förutsättningar för rollen.
Vi söker dig som är engagerad och utåtriktad och tidigare arbetat som projektkoordinator eller liknande. Du har förståelse för vikten av struktur och ordning. Då arbetet bedrivs både självständigt och tillsammans med många samarbetspartners lägger vi vikt vid kompetenser såsom initiativförmåga och god samarbetsförmåga.
Om arbetsplatsen
Sekretariatet organiseras inom stadskontorets avdelning för omvärld och näringsliv.
Stadskontoret har, som kommunstyrelsens förvaltning, en samordnande roll i förhållande till övriga förvaltningar inom Malmö stad. Stadskontorets centrala uppgiftsområde är policy-, strategi-, och utvecklingsfrågor samt uppföljning/utvärdering.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform:Visstid
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 2
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98