Stadsmissionen söker HR-student!

Arbetsbeskrivning

Vårt erbjudande till dig
Stadsmissionen är en idéburen organisation som genom innovativt och professionellt socialt arbete, från akut nödhjälp till strukturerat förändringsarbete, gör skillnad för människor som lever i utsatta livssituationer.

De samhällsproblem Stadsmissionen fokuserar på tenderar inte att minska, utan snarare öka. Nu mer än någonsin behövs Stadsmissionen, vi ska därför växa och "göra mer för fler".

Vi söker nu en HR-student som har läst minst fyra terminer inom HR-området. Vi erbjuder dig ett socialt och stimulerande arbete i ett öppet och dynamiskt klimat där ingen dag är den andra lik. Hos oss får du möjlighet utveckla din kompetens inom HR och få värdefull arbetslivserfarenhet. Under terminerna kommer du att jobba ca 25% med stor flexibilitet att förlägga din egen arbetstid och under juni-augusti arbetar du heltid som vår sommarvikarie.

 

Din framtida utmaning
Som HR-student arbetar du med varierande HR-processer relaterade till lön, anställning, förmåner och myndighetskontakter samt hanterar inkommande HR-relaterade frågor från chefer. Du ges möjlighet att växa in i rollen och utveckla din kompetens. Under våren kommer du läras upp i vår löneprocess för att sedan genomföra lönekörningen självständigt tillsammans med extern leverantör under semesterperioden. Dessutom kommer du vara ledande HR-stöd i arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor inom projektet ”Sommarjobb” under vår och sommar. 

Stadsmissionen står inför en digitaliseringsinsats där du kommer ha en viktig roll. Du får möjlighet att utveckla Stadsmissionens digitala plattformar genom att skapa informations- och utbildningsmaterial, både i text och rörligt format. Arbetet innebär många olika kontaktytor och förutsätter ett brett samarbete inom HR-teamet, med andra stödfunktioner och med chefer. Rollen innebär en stor variation av arbetsuppgifter och fokusområden. Kunskap kan man alltid lära sig, det är bara du själv som sätter gränserna för hur rollen utvecklas över tid.

 

För att lyckas i rollen
Som person är du utåtriktad, relationsskapande och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en naturlig drivkraft framåt, vågar vara kreativ, prova nya saker och utvecklas. För att vara rätt person för denna roll har du en stark administrativ förmåga och trivs i en roll som innebär att arbeta högt som lågt. Arbetsuppgifterna är varierande utifrån de behov som finns, dag för dag, du behöver därför kunna prioritera och vara flexibel. Du trivs när du får ta ett stort eget ansvar och du har en förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Vi tror att du har ett intresse för digitalisering och enkelt för att ta till dig av digitala system.

Vi söker dig som:

- Studerar akademisk utbildning inom HR-området (minst 4 terminer godkända studier)
- Kan tillgodoräkna dig minst 15 hp arbetsrätt
- Har minst ett par års eftergymnasial arbetslivserfarenhet, gärna inom social omsorg
- Har kunskap om- och förmåga att skapa attraktiva digitala miljöer
- Kan jobba 25% under terminerna och heltid under sommaren

Det är meriterande om du också har

- Tidigare erfarenhet av att arbeta med lön
- Kunskap om kompetensbaserade rekryteringsmetoder
- Kunskap i Sharepoint

Du delar Stadsmissionens värdegrund och vision om ett mänskligare samhälle och har ett intresse för jämställdhets- och mångfaldsfrågor. Vi eftersträvar en heterogen arbetsgrupp och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund och lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Urval kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

 
Övrigt
Jobbet är en tidsbegränsad anställning fram till 2022-12-31. Du kommer arbeta ca 25% under terminerna och heltid juni-augusti

Stadsmissionen är medlem i FREMIA och följer kollektivavtal HVO (Hälsa vård och omsorg).

Arbetet utförs främst på på plats på Stadsmissionens kontor, Ågatan 3 med möjligt att till viss del arbeta på distans. Arbetstiden är flexibel enligt överenskommelse. 

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster

Stadsmissionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

direktor Lars Linebäck
0730-33 05 75
arbetsledare, Stadsmissionens café Anna Gransö
013-263898
Vision Carolien Beun
013-263888
Vision Annelie Johansson
013-263894
enhetschef Janina Gröndal
0730-451880
tf enhetschef Caroline Karlsson
0705-26 32 26
Sanna Detlefsen

Vision Carolien Beun

områdeschef för stöd och behandling Sanna Detlefsen

enhetschef restauranger och service Janina Gröndal
0730-45 18 80

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Stadsmission
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Ågatan 3
None

Postadress

Box 16
LINKÖPING, 58102

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024