OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Staffanstorps Centrum AB är moderbolaget för Staffanstorps kommuns bolagskoncern. Staffanstorps Centrum AB har hand om det mesta av koncernens administrativa arbetsuppgifter, som till exempel ekonomi.
Våra dotterbolag äger och sköter kommunens byggnader, el- och fibernät och reningsverk. Tillsammans arbetar alla bolag för att verksamheten ska ge den bästa tänkbara servicen till kommuninvånarna. Tjänsten är koncernövergripande men du anställs i ett dotterbolag. Läs mer om verksamheten på Staffanstorpscentrum.se.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Om tjänsten
Vi behöver förstärka vår ekonomi- och administrationsavdelning då nuvarande ekonom går vidare mot nya utmaningar i organisationen. Vi söker därför en ekonomiassistent till vårt kontor i Staffanstorp.? Avdelningen ansvarar för koncernens övergripande redovisning, löneadministration, ekonomisk rapportering, finansiering, fakturahantering, kundtjänst, reception och telefonväxel.
Vi är ett team på sex personer. Du rapporterar till ekonomichefen.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifterna varierar med alltifrån bokföring till att hantera löpande leverantörsfakturor, leverantörsreskontran, skanna fakturor, avstämningar, lönebokningar, fakturering, upprätta momsdeklarationer, enklare uppföljningar, analyser och bistå vid månadsbokslut samt andra arbetsuppgifter som finns inom avdelningen.
Eftersom vi är en relativt liten organisation hjälper vi varandra med problemlösning och oförutsedda händelser varför det är viktigt att du är flexibel och inte räds att ta i där det behövs. Detta kan exempelvis vara inom administration eller reception/växel.
Vem är du?
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller har läst YH/KY inom redovisning.
Vi vill att du minst har 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du tidigare arbetat inom fastighetsbolag, elnätsbolag eller fiberbolag är det meriterande
Goda kunskaper i Excel är nödvändiga för att trivas i rollen. Har du tidigare erfarenhet av ekonomisystemet Briljant, fakturahanteringssystemet Palette och/eller debiteringssystemet Elvira är även det värdefullt.
Du pratar och skriver svenska obehindrat.
För att trivas hos oss tror vi att du gillar samarbete men att eget ansvar är det som driver ditt arbete framåt. En nyfikenhet och egen initiativförmåga är viktiga egenskaper som vi värdesätter.
Då vi har många kontaktytor inom organisationen är det viktig att du har en hög social förmåga, är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Det är även många olika arbetsuppgifter som sker samtidigt, därför är det viktigt att vara noggrann och ordningsam samtidigt som du tycker att siffror och bokföring är roligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336