Staffing Manager and Coordinator, Capgemini

Arbetsbeskrivning

Prime är ett ledande bemannings- och rekryteringsföretag som förser näringsliv och offentliga sektorn med kvalificerad arbetskraft inom vård, administration, ekonomi, marknad och IT. Prime har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås. Vi söker för Capgeminis räkning en Staffing Manager till områdena Architecture Services & Engagement Management som skall arbeta på företagets kontor vid Alviks strand. Capgemini är en av världens största leverantörer av konsult-, teknik- och outsourcingtjänster. Efter snart 40 år i branschen vet vi att det är sättet att samarbeta som skapar framgång. Genom vår särskiljande samarbetsmetod hjälper vi våra kunder att nå mätbara resultat. Vi kallar det Collaborative Business Experience. Vi har 83 000 anställda över hela världen, varav cirka 1 300 i Sverige, och 2006 omsatte vi 7,7 miljarder euro. Aktien är noterad på Parisbörsen. Mer information finns på http://www.se.capgemini.com/ Arbetsuppgifter: . Säkerställa att bemanningsprocessen följs utifrån fastställda mål och kriterier . Ansvara för bemanning av projekt (både svenska och internationella) utifrån enhetens bemanningsförfrågning och krav samt konsulternas PDR-mål . Utveckla och verka för ökat fokus på lönsamhet vid bemanningsärenden o Bemanna projekt enligt väl underbyggda priser. o Jobba mot enhetens strategi vad gäller leverans- och prismodeller. o Proaktivt analysera och föreslå åtgärder för ökad lönsamhet . Ha kontinuerlig kontakt och dialog med enhetschef, områdeschefer och counsellors för att diskutera olika bemanningsärenden och konsulternas utveckling . Ha kontinuerlig kontakt och dialog med konsulterna för att få kännedom om deras mål, önskemål och eventuella frågor kring bemanningsprocessen . Utveckla och förbättra bemanningsprocessen kontinuerligt . Medverka vid verksamhetsledningsmöten och presentera bemanningsläget . Medverka vid svenska och internationella staffingmöten . Ta fram beläggningsprognoser, ge indikationer på framtida staffingbehov samt proaktivt verka för att kunna bemanna projekten på bästa sätt utifrån prognosen . Ta fram avvikelse- och bänkrapport varje vecka som skickas till ledningsgruppen . Ansvara för uppdatering av Retain . Ta fram ICA (International Company Agreement) för konsulter som arbetar utomlands samt för utländska konsulter i svenska uppdrag . Se till att aktuella CVn i Skillsdatabasen är uppdaterade samt kvalitetssäkra dessa . Hålla introduktionssamtal med nyanställda Övriga uppgifter . Koordinera och driva certifieringsprocessen för ASEMs konsulter o Mappa certifieringsbehov o Tillhandahålla underlag och information till konsulterna som skall certifiera sig o Ansvara för att processen flyter och hålls levande . Samarbeta med vår HR ansvarig kring utbildning och kompetensutveckling. o Se utbildningsbehov hos ASEM samt mappa det mot organisationens behov o Koordinera utbildning mot utbildningsbudget . Vara spindeln i nätet och ta sig an ad hoc uppgifter Vi söker dig som: . Relevant högskoleutbildning: t.ex. ekonomi, IT, systemvetenskap . Finansiell kompetens och affärsförståelse . Erfarenhet och förståelse för IT branschen, dess olika verksamhetsinriktningar och roller. Kunskap om IT arkitektur ett plus Personliga egenskaper: . Organiserad och strukturerad med hög integritet . Relationsbyggande och analytisk . Kunna prioritera, fokusera och "hålla många bollar i luften" samtidigt . Säljande . Tycka om att arbeta med människor, hög grad

Sammanfattning

Liknande jobb