OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda. Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Vi söker nu en Staffing Manager till uppdrag på läkemedelsföretaget Amgen!Arbetsuppgifter: Som Staffing Manager fungerar du som HR Business Partner gentemot den svenska organisationen samt för Finland och Baltikum.Du ansvarar för och koordinerar interna rekryteringsprocesser även för dessa länder.Detta innebär att du håller i hela processen, genomför intervjuer, ger teståterkopplingar och har assessmentövningar, samt har kontakten med olika leverantörer.Rollen innebär även att du ansvarar för introduktion av nyanställda, intern och extern Employer Branding och utbildningar inom rekrytering samt workshops.Vidare uppdaterar du företagets policies och personalhandbok, är behjälplig vid arbetsrättsliga frågor och driver diverse interna HR-projekt. Du rapporterar till HR- direktören för regionen och ingår i det internationella Staffingteamet på Amgen.En del resor i Europa främst till Finland och Baltikum ingår i tjänsten. Erfarenhet: Vi söker dig som har en akademisk utbildning, gärna inom HR.Du har även 3-5 års erfarenhet av rollen som HR generalist där fokus har legat på rekrytering inom Norden, främst Finland och Baltikum.Vidare har du erfarenhet från internationella verksamheter och det är meriterande om du har arbetat på ett läkemedelsföretag.Har du någon form av licens för att arbeta med personlighetstester ses det som en fördel.Viktigt är att du talar och skriver engelska obehindrat då det används dagligen i arbetet. Personliga egenskaper Du har ett konsultativt förhållningssätt, är flexibel och är effektiv.Du får saker att hända och ser till att arbetet går framåt.Då rollen innebär många kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du är en god kommunikatör.Du har även en stark egen drivkraft, en positiv inställning och är utåtriktad. För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande.Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig. Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden och kommer att arbeta med olika uppdrag som matchar din kompetens.Dina ambitioner ger oss förhoppningsvis möjligheten att förmedla intressanta uppdrag på attraktiva företag, tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät.Tjänsten är på heltid och avser sedvanliga kontorstider.Uppdraget är ett föräldravikariat med start i december och varar t.o.m. juni 2010, med eventuell möjlighet till förlängning. Är du intresserad?Skicka in din ansökan så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen att söka!