OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som älskar problemlösning, kundkontakt och vill leverera service i världsklass. Trivs du med att ha eget ansvar och många bollar i luften. Sök då tjänsten som Staffing Service Assistant!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Staffing Service Assistant kommer du att tillhöra bemanningsteamet på vårt kontor i Linköping. Teamet arbetar med våra studentpooler och bemannar för några av våra största kunder. Det är en roll med mycket eget ansvar där du direkt ser resultatet av ditt arbete. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och studentpoolernas fortsatta utveckling och tillväxt.
Din chef och din utveckling
Din chef Erika Svahn arbetar som Staffing Service Manager i Linköping. I dialog med din närmsta chef planerar ni dina arbetstider utifrån kontorets behov. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing Service Assistant har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvara för bemanning av befintliga konsulter utifrån våra kunders behov
* Arbeta proaktivt tillsammans med kund för att planera behov framåt och kartlägga konsulters tillgänglighet
* Boka in personal och lösa schemaluckor vid sjukanmälningar, avhopp samt förseningar av konsulter
* Ansvara för ett antal kundpooler. I det ingår att tillsammans med ansvarig Consultant Manager och Account Manager utveckla affären genom att följa upp poolerna samt initiera och utföra åtgärder för att nå fullständigt nöjda kunder och konsulter
* Arbeta med dokumentation över aktiviteter som rör poolerna för att säkerställa kvalitativa processer internt
VI SÖKER DIG SOM
- Är student och tar examen tidigast januari 2025, gärna inom personal, ekonomi eller liknande. Eftersom vi ser långsiktigt på denna tjänst är det också ett krav att du inte har någon planerad utlandstermin.
- Har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt.
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då en stor del av arbetet innefattar kontakt med kunder, konsulter och kandidater.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Strukturerad
- Serviceinriktad
- Självgående
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231