OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Våra grundstenar handlar om att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail. Efter sommaren planerar vi att slå upp dörrarna till vår helt nya butik, belägen vid Sergelstorg - nu söker vi en Ställföreträdande Butikschef som vill vara med på vår resa.
Om rollen;
Som Ställföreträdande Butikschef har du tillsammans med Butikschefen ett övergripande ansvar för att säkerställa den dagliga driften i vår butik. Detta för du genom att, tillsammans med teamet, bedriva aktiv försäljning och ge våra kunder ett bemötande i världsklass.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
Tillsammans med Butikssäljarna arbeta med försäljning och kundbemötande
Tillsammans med Butikschef leda teamet och driva försäljning
Säkerställa att butiken är i toppskick när det kommer till visuellt intryck och exponering
Skapa inspiration, motivation och engagemang i teamet genom att coacha dina kollegor i den dagliga driften
Schemaläggning och personalplanering tillsammans med Butikschef
Förbättringsarbete och utveckling av både teamet och arbetssätt
Övriga administrativa uppgifter kopplat till drift och planering
Vidare är ditt uppdrag att ansvara för att utveckla och ständigt förbättra butiken när det kommer till ledarskap, kundbemötande, effektivitet, attraktivitet och lönsamhet och där igenom säkerställa att vi når våra mål.
Inledningsvis kommer tjänsten innebära att vara med och bygga upp vår nya butik inför öppning, en fantastiskt rolig möjlighet för dig som vill vara med och bidra från allra första start.
Om dig;
För att lyckas i rollen ser vi att du har en förmåga att leda och inspirera andra. Du har självklart ett brinnande intresse för kundservice och försäljning och arbetar hårt för att skapa de allra bästa resultaten. Du trivs i en miljö som präglas av ett högt tempo, härlig energinivå och starkt kundfokus.
Du leder andra genom att skapa engagemang och motivation i teamet, genom att se till varje individs individuella förutsättningar för att skapa resultat. Du föregår alltid med gott exempel och visar vägen för hur vi ska samarbeta som team. Vidare har du ett lösningsorienterat förhållningssätt som bidrar till att du inte ser utmaningar som ett hinder, utan som en möjlighet att få vara kreativ och lära sig något nytt.
Du är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt och har alltid ett positivt förhållningssätt. Vidare har du mycket god förmåga att bygga relationer med andra, och du trivs i en dynamisk roll med många kontaktytor. Tidigare erfarenhet inom detaljhandel och möbler ser vi som meriterande, vi lägger dock störst vikt vid dina personliga egenskaper.
Välkommen hem!
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med start snarast möjligt. Placering kommer vara i vår nya butik som kommer öppna vid Sergelstorg i Stockholm. Vi arbetar både veckodagar och helger.
Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.
Vänta inte med din ansökan, vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor kring tjänsten välkomnas till Katarina Blomquist, Operativ Chef, på katarina.blomquist@svenssons.se
Vi ser fram emot din ansökan!