OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABB Operations Center Malmö är en enhet som arbetar globalt inom ABB och tillhör organisatoriskt Divisionen Automation.
Enheten arbetar samt ansvarar för Logistikfunktioner, eftermarknadstjänster och erbjudanden som ex. Reservdelar, Reparationer, Utbyten, Test, Kampanjer och Refurbished-produkter.Inom enheten finns en elektronikverkstad samt en komplett logistikfunktion som även inkluderar en lagerfunktion.En mycket bred kompetens och ett affärsupplägg helt inriktad på att ge högsta möjliga service till våra globala kunder.
Dina arbetsuppgifter
Din roll kommer att innebära att du verkar som ställföreträdande chef inom ABB Operations Center. Du kommer att arbeta med generella personalfrågor, arbetsmiljö, resursplanering, projektuppföljning, projektstöd samt med inköps- och kostnadsuppföljning. Du kommer även att delta i att lägga strategin för kommande år samt med implementeringsarbetet av 5S.
Din bakgrund
Vi söker dig som är en affärsorienterad person som har lätt att skapa förtroende och som har kundfokus. Ett tekniskt intresse är viktigt eftersom verksamheten är teknikintensiv och stora delar av gruppen består av erfarna ingenjörer som önskar ett seriöst bollplank utifrån ett affärsperspektiv. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap/planering i form av chefskap i första linjen. Det är starkt meriterande om du har kunskap om industriell elektronik/hårdvara och/eller service- och reparationsverksamhet. Eftersom du verkar i en internationell koncern är det viktigt att du känner dig bekväm med både svenska och engelska i tal och skrift. Det är även meriterande om du har kunskaper i affärssystemet SAP.
Dina egenskaper
Som person trivs du med att leda verksamheten på ett coachande sätt och att ha mer fokus på ledarskap än på detaljorientering. Du har en god planerings-, prioritering förmåga och tycker om att få driva många olika projekt parallellt. Du är drivande, självgående, lyhörd, ödmjuk och tar gärna ett stort ansvar för dina arbetsområden.
Uppdraget löper under 6 månader med möjlighet till förlängning.
Vill du veta mer om uppdraget är du välkommen att kontakta Pernilla Nicklasson, telefon 0729-88 95 07 eller Nina von Platen, telefon 0729-88 95 06 på Randstad.
Din ansökan önskar vi så snart som möjligt då vi gör ett löpande urval, dock senast den 15 december.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström