OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ställföreträdande försäljningschef kolonial
Älskar du att arbeta i team och att hålla ett högt tempo? Är du den som alltid sätter kunden först och samtidigt får jobbet gjort? Har du dessutom arbetat som ledare i butik! Då är detta tjänsten för dig!
Om oss:
ICA Maxi Lindhagen är den enda stormarknaden innanför tullarna i centrala Stockholm. Vi är en Maxi butik, vilket innebär att vi erbjuder ett stort sortiment till ett konkurrenskraftigt pris. Vi strävar efter att erbjuda våra kunder den bästa servicen i Stockholm samtidigt som vi har stort fokus på mat och måltider. Vi har cirka 150 medarbetare varav 25 personer arbetar på vår kolonialavdelning.
Om tjänsten:
I rollen som ställföreträdande försäljningschef kolonial kommer du att arbeta ute på avdelningen och se till att den dagliga driften fungerar. I samarbete med försäljningschef och medarbetare ser du till att avdelningen når upp till sina mål genom planering och uppföljning av försäljning, marginal och svinn.
Du kommer ha en viktig roll i att både upprätta, utveckla och följa upp avdelningens rutiner.
I det dagliga arbetet har du huvudansvarig i att leda dina kollegor i deras arbete så att ni tillsammans säkerställer att avdelningen är i toppskick och uppfyller våra kunders förväntningar.
Organisera, prioritera och delegera är tydliga egenskaper som du har inom dig.
Du har ett gediget kunnande kring de produkter som finns på avdelningen och ett stort matintresse med förmåga att förmedla detta till såväl kund som dina medarbetare. Vidare drivs du av att utveckla och inspirera dina medarbetare och ser möjligheter till hur vi kan utveckla avdelningen.
Tillsammans med försäljningschefen kommer du att ha ansvar för bemanningen på avdelningen och se till att ni håller er budget.
Om dig:
- Du bör vara serviceinriktad och ha en förmåga att inspirera och ge våra kunder det bästa bemötandet.
- Du har en förmåga att se hela flödet i butiken- planera, genomföra och följa upp avdelningens mål.
- Du är lösningsorienterad och intresserad av försäljning
- Du har god förmåga att samarbeta, kommunicera och ge feedback.
För att trivas i den här rollen behöver du ha en förmåga att kunna samarbeta med både chefer, medarbetare och leverantörer. Du ska gilla att arbeta i högt tempo och samtidigt kunna ta hand om våra kunder på bästa sätt. Då ditt arbete till största delen består i att vara ute i driften ställs det höga krav på att du både ska kunna prioritera dina arbetsuppgifter så att avdelningen hinner med dagens uppgifter.
Krav:
- Kunskaper i So, AoB och Minbutik
- Tidigare erfarenhet av ledande befattning i butik
Tillträde omgående
Anställningsform: Tillsvidare, heltid, provanställning på 6 månader.