OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
BLL är den serviceinriktade och moderna partnern inom tredjepartslogistik. Vi frigör tid så att våra kunder kan fokusera på rätt sak. Med placering i Båstad, Kungsbacka, Ljungby, Värnamo och Vaggeryd finns vi mitt i Sveriges logistiknav.
Företaget startades år 2009 av entreprenörer som tidigare drivit företag inom olika branscher. Tillsammans har vi en bred kunskap och förståelse för vilka tänkbara utmaningar och möjligheter som verksamheter möter gällande lager, logistik samt transport.
Vår styrka är att vi är flexibla, serviceinriktade och lösningsorienterade. Vi letar ständigt efter nya smarta, kostnadseffektiva och långsiktiga lösningar för våra kunder som stärker deras verksamheter. Vårt mål är att vara den trygga, enkla och flitiga partnern för våra kunder i deras företagsresa.
Dina arbetsuppgifter
• Ansvarig för den dagliga driften av verksamheten i Vaggeryd
• Tillsammans med platschef säkerställa att rätt bemanning finns på plats och följer den ekonomiska planen.
• Coacha och ansvara för att utveckla medarbetare efter en strukturerad utvecklingsplan.
• Genom ett modernt ledarskap bidra till att skapa en positiv attityd som bibehålls för en väl fungerande arbetsplats.
• Skapa en kundförståelse bland medarbetarna för att uppvisa en hög servicegrad.
• Övergripande planering av dagen och veckan så att inkommande och utgående gods hanteras på det sätt som vi har avtalat med våra kunder.
• Optimera lagerytan, skapar tillsammans med medarbetare en kontinuerlig översyn av den totala ytan. Allt för att optimera hanteringen.
• Dokumentera och registrera eventuella felplock och skador enligt gällande rutin
• Kallar in extra personal vid behov och jobbar proaktivt för att det alltid finns några att ringa in när det behövs.
• Säkerställer en god tillgänglighet på telefon och att frågor via mejl får svar senast innan arbetsdagens slut.
• Fakturaadministration enligt gällande rutin.
• Utreda eventuella frågor kring fakturor samt hålla en dialog med kunder.
• Ta fram underlag till offertförfrågningar.
• Säkerställer att anläggningen öppnas och stängs enligt rutin.
• Attestering av tidrapportering enligt rutin.
• Aktivt arbeta med förbättringar (”Lean”) och driva verksamheten framåt tillsammans med ledningen.
• Definiera operativa målsättningar och säkerställa att dessa nås.
Din profil
Vi söker en positiv och driven kollega. Vår styrka på BLL är att vi är serviceinriktade och lösningsorienterade. Vi letar ständigt efter nya smarta, kostnadseffektiva och långsiktiga lösningar för våra kunder. Därför bör du vara likadan och sätta kundens behov i främsta rummet.
Du har antagligen jobbat med lager och logistik och känner att det är dags att ta nästa steg. Arbetet bygger mycket på samarbete med platschefen så du behöver vara en lagspelare som gillar att jobba i team där man hjälper varandra för att nå målen.
Om du även har erfarenhet utav tredjepartslogistik så är det starkt meriterande. Körkort och truckkort är en självklarhet.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Blank rubrik
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.