Starta din IT-karriär som First line support

Starta din IT-karriär som First line support

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Nu har du som nyligen tagit studenten inom IT-gymnasiet möjlighet att kickstarta karriären! Har du ett tekniskt intresse och gillar att jobba med människor och service? Då kan tjänsten som First Line Support vara början på din framtida IT-karriär. 
Information om uppdraget

Omgående start, helst innan 5 september

Du kommer vara anställd som konsult via oss på EdZa med mål att bli överrekryterad hos vår kund efter 6 månader

Arbetsplats: Solna, med möjlighet till hybrid (Måndag, tisdag och torsdag på kontoret)



 

Om teamet och rollen
Som first line support kommer du att ingå i ett supportteam bestående av två first line support, två second line support samt två third line support. Teamet har en härlig teamkänsla med högt i tak och har kul tillsammans. Här kommer du få upplärning i tekniken och det viktigaste vi ser är att du kommer in och bidrar med en god känsla för service och problemlösning. Här kommer du ha alla förutsättningar för att kunna utvecklas internt. Det ligger på dig om du tar chansen.

Som first line support kommer du vara ansiktet utåt och hantera inkommande supportärenden via telefon, e-post eller ärendehanteringssystem och ge teknisk support till slutanvändare. Under en dag kommer du ta emot cirka 20-30 samtal varav drygt hälften kommer du kunna lösa själv. Du kommer även sitta med eskaleringshantering där du identifierar och eskalerar komplexa problem till second line eller andra relevanta avdelningar. Du kommer dokumentera ärenden och lösningar samt skapa och underhålla användarmanualer och instruktioner.

Om dig
I denna rekrytering har vi stor fokus på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceminded och social. Du har lätt för att samarbeta och ser värdet av ett gott teamwork. Du är ansvarstagande och låter inte uppgifter falla mellan stolarna. Du har även ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt och hjälper till där det behövs. Att lösa problem, särskilt inom IT är något du drivs av och har ett intresse för att utveckla inom IT-området.

Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har:

Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Meriterande om du kommunicerar på flera språk.



Meriterande om du har:


 Jobbat inom service tidigare.

 En idrottsbakgrund och har därifrån fått med dig teamwork-erfarenhet.

God förståelse av Windows och/eller macOS, grundläggande nätverkskunskap (TCP/IP, DNS, DHCP), samt erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365.


Välkommen med din ansökan!
Är du en teknikintresserad problemlösare med passion för service? Vill du bygga en karriär och växa internt? Skicka din ansökan idag och ta del av en fantastisk möjlighet att utvecklas och göra skillnad.
Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2024
  • Ansök senast: 21 september 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024