Starta din karriär i sommar, IKEA Customer Support Center Älmhult!

Starta din karriär i sommar, IKEA Customer Support Center Älmhult!

Arbetsbeskrivning

VEM ÄR DU
Hej!
Många av oss som jobbar på IKEA idag har börjat med ett jobb under sommaren. Nu söker vi flertalet medarbetare till vårt Customer Support Centre (CSC) med placering i Älmhult till sommaren 2022.
Du kanske i dagsläget studerar, har en timanställning någon annanstans, har ett eget företag vid sidan om, eller inte lyckats hitta ditt drömjobb ännu? Vi tror på de många människorna och söker alla typer av talanger till våra Customer Support Centres (CSC).
För vem vet… Kanske är det du som är med och utvecklar framtidens IKEA, i Sverige eller utomlands.
Vi söker medarbetare till våra avdelningar Customer Resolution och Service and Sales. Båda dessa avdelningar är uppdelade i två segment, arbete mot privatkund eller företagskund. Gemensamt för dessa avdelningar är att du älskar kontakt med kund och har en förmåga att se möjligheter i de omöjliga. För att trivas i någon av dessa roller behöver du ha ett öppet sinne för förändring och gilla arbeta i ett mycket högt tempo, där du ser tjusningen i att arbeta mot uppsatta mål och KPI:er. Vi möter våra kunder genom telefon, mail, chatt och sociala medier och vi ser det som en självklarhet att du som söker är intresserad av att arbeta i samtliga kanaler!
EN DAG I DITT LIV MED OSS
För att trivas hos oss på Customer Support Centre (CSC) behöver du känna igen dig och motiveras av någon av nedanstående beskrivningar.
SERVICE & SALES
Här möter vi kund innan och under deras köp, där vår främsta uppgift är att öka försäljningen för IKEA Sverige. Detta tillsammans med att leverera bästa möjliga kundupplevelse:
•Våra kunder kontaktar oss när de behöver vår hjälp att handla. Du är därför en fena på att tyda köpsignaler och leda kunden till avslut.
•Vi hjälper våra kunder att planera sina olika rum i hemmet. Det innebär att du är kreativ och nyfiken i ditt möte med kund för att kunna göra en så bra behovsanalys som möjligt.
•Vi hjälper våra kunder med frågor som berör vårt sortiment och även dess montering. Här ser vi gärna att du har ett brett heminredningsintresse för att du ska kunna inspirera och hjälpa våra kunder. Du kommer arbeta mot antingen vårt kökssortiment eller resterande sortiment.
•I den här rollen ser vi gärna att du tidigare arbetat med någon form av försäljning då det är viktigt att du trivs i en miljö där vi arbetar mot försäljningsmål.
CUSTOMER RESOLUTION:
Här är huvuduppgiften att hjälpa våra kunder med frågor och ärenden efter köpet:
•Vi hanterar frågor som berör reklamation, retur och leveransärenden kopplat till kundens köpprocess. För att trivas med just dessa arbetsuppgifter bör du tycka om problemlösning och ibland tänka utanför boxen.
•Vi supporterar kunder i olika typer av ärenden där inget är de andra likt. Här behöver du vara lyhörd och kommunikativ samt se till varje kunds specifika utmaning.
•Ditt fokus är att lösa kundens problem och skapa enkelhet där vi ska se till att IKEA blir det självklara valet för kunden att handla.
•I den här rollen ser vi gärna att du som söker är bekväm med att ta egna beslut och känner dig trygg med att stå fast vid dessa
Vänligen notera att vi kommer hålla utbildningar för samtliga tjänster under antingen dagtid från v.18 eller kväll &helg från vecka 16.
TILLSAMMANS SOM ETT TEAM
Vi på IKEA Customer Support Centre (CSC) supporterar IKEA kunder i Sverige med service och reklamation, försäljning och information samt inspiration kring heminredning. Idag är vi runt 350 medarbetare som sitter både i Helsingborg och Älmhult. Vi behöver bli fler under sommaren och söker dig som tillsammans med Customer Support Centre (CSC) vill fortsätta bidra till IKEA framgångsrika affärsidé; att skapa en bättre vardag för de många människorna.
Vi erbjuder olika kontraktsmått på deltid, men som mest upp till 80 %. Är du intresserad av att fortsätta arbeta hos oss även efter sommaren kommer det finnas goda möjligheter till det - både som student och på högre sysselsättningsgrad!
På Customer Support Centre (CSC) i Älmhult har vi varierande arbetstider som inbegriper arbete både på vardagar, kvällar och helger. Du ska vara beredd på att vara fysiskt på plats, men viss flexibilitet med hemarbete kan förekomma.
Vill du veta mer hur det är att arbeta på IKEA Customer Support Centre? Kika in på ikea.se/sommarjobb för att komma till våra videor från våra kollegor!
ANSÖK NU!
Vår rekryteringsprocess i sommar är till stor del digital. Vi har gjort en kort film som beskriver rekryteringsprocessen - gå in på ikea.se/sommarjobb för att se vad du kan förvänta dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IKEA SERVICE OFFICE Ödåkra
  • 25 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 22 mars 2022

Postadress

Marknadsvägen 2
Ödåkra, 25469

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024