Startklar administrativ assistent sökes till SAAB i Järfälla!

Arbetsbeskrivning

Uppskattar du ordning och reda i kombination med tempo och utveckling? Ser du dig i en omväxlande miljö där du har möjlighet att påverka och strukturera? Uppskattar du att få träffa många olika människor och lösa situationer med ett leende på läpparna?
Då kan du vara personen vi letar efter! För Saabs räkning söker vi nu en administrativ assistent som kan arbeta i olika IT- system samt Office-paketet. Tjänsten är tillgänglig omgående och önskas tillsättas snarast.


Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.


Dina arbetsuppgifter
Som administrativ assistent erbjuds du varierande arbetsuppgifter såsom exempelvis bokning och koordinering av resor, möten och konferenser. Du blir även ansvarig för bl a beställningar av diverse kontorsmaterial och datorer, samt vara delaktig i ansvaret att uppdatera intranätet och interna hemsidor med aktuell information. Du kommer att arbeta med rapportering och registrering i olika system för exempelvis inköp och resebeställningar. Som ytterligare variation i tjänsten kommer du att vara behjälplig med praktiska göromål vid exempelvis möten. Tjänsten tillhör avdelning Engineering inom Avionics, Industrial Products and Services(IPS).
Tillsättning av tjänsten sker omgående, så om du har möjlighet att börja snarast bör du söka!


Din profil
För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna tror vi att du har:

Minst 2 års erfarenhet av liknande tjänst
Goda kunskaper inom olika Office
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
God förmåga att hantera en stressig situation
God förmåga att kommunicera och samarbeta
Är bekväm med att kommunicera i både tal och skrift både på engelska och svenska
Meriterande med kunskap i Resmax och IBX/Siv


Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan i form av både CV och personligt brev på www.skill.se redan idag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna Carlbaum, anna.carlbaum@skill.se. 08-120 971 73

Tillsättning av tjänsten sker omgående, så om du har möjlighet att börja snarast bör du söka!
Väl mött med din ansökan!


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Svanhild Johansson

Stina Bylund

Rebecca Ring

Stina Bylund

Malin Jangenteg

Pontus Lundquist

Lena Johansson
0708-52 32 36
Anna Carlbaum
08-12097173
Johan Zizala

Elin Östlund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Linköping
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 14 augusti 2018

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024