OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är i början av din karriär och är redo för din nästa stora utmaning som kan göra skillnad för både dig och vår planet?
Om företaget
DAZOQ är ett litet, passionerat, entreprenöriellt och internationellt startUp-företag, som arbetar i en informell och kollegial atmosfär där det är högt i tak. Vi är övertygade om att variation i erfarenheter, perspektiv och bakgrund leder till både en bättre arbetsmiljö och en bättre produkt.
Vi brinner för att hjälpa industrier minska sin energianvändning utan att behöva göra kostsamma investeringar. Därför har vi utvecklat DAZOQ ENERGY INTELLIGENCE, ett molnbaserat energihanteringssystem som hjälper industrier genom att visualisera, spåra och föreslå möjliga energibesparingar i realtid. Läs mer på vår hemsida dazoq.se.
Hos oss finns stora möjligheter till kompetensutveckling och som en del av LEAD – Sveriges främsta Tech inkubator för startUps – huserar vi i en kreativ miljö omringade av innovativa entreprenörer och skarpa affärscoacher.
Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en ung dynamisk miljö som präglas av entreprenörsanda och kreativitet. Vi som jobbar här älskar försäljning! Du får arbeta med en spännande produkt och det finns stora möjligheter till utveckling och påverkan.
Det här är en nyinrättad tjänst hos oss med placeringsort Linköping. Du rapporterar till VD.
Dina arbetsuppgifter
Din utmaning blir att bygga upp DAZOQs kundbas i Sverige. Du spelar en viktig roll för verksamhetens tillväxt genom att få ut vår produkt på marknaden. Du ansvarar för att kontraktera kunder som blir lojala användare och goda ambassadörer för oss.
Ditt arbete kommer huvudsakligen att innebära försäljning och nykundsbearbetning, till största del över telefon, men även fysiska möten. Du kommer att arbeta med löpande försäljning och kundbearbetning av primärt nya kunder genom hela säljprocessen i form av prospektering, nykundsbearbetning, mötesbokning, bolags- och produktpresentationer, prissättning samt kontraktering. Du har även ett ansvar att upprätthålla vår goda relation med befintliga kunder.
Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för hållbarhet och teknik och har en relevant utbildning för området. Du har erfarenhet av B2B-försäljning och det med goda säljresultat. Du har med fördel erfarenhet av SaaS-försäljning och tillverkningsindustrier. Har du utöver det en hög teknisk förståelse är det starkt meriterande.
Som person är du resultatinriktad, uthållig, målmedveten och har alltid kunden i fokus. Du är förtroendeingivande, relationsbyggande, kommunikativ och har en god förmåga att utrycka dig väl i tal och skrift (både på svenska och engelska). Vi tror att du är i början av din karriär och vill anta utmaningen att växa med vårt bolag och med tiden ta mer ansvar.
B-körkort och egen bil är ett krav.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill Rekrytering & Bemanning AB. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, susanne.oman@skill.se alt 013-32 94 08
Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.