Statens inköpscentral söker förvaltare inom varu- och tjänsteområdet

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av offentlig upphandling av varor och tjänster och är intresserad av avtalsförvaltning?

Vi är 20 medarbetare med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. Vi fortsätter att växa och söker nu en ramavtalsförvaltare till enheten för ramavtalsförvaltning.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att förvalta upphandlade ramavtal vilket innebär kontakt med både myndigheter och leverantörer för att ge stöd samt genomföra avtals- och leverantörsuppföljningar. Du deltar även i förstudiearbete och upphandlingsprojekt. Dessutom informerar och ordnar du seminarier inom dina avtalsområden.

Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar avtal inom ett 40-tal avtalsområden med över 700 leverantörer.  Vi förvaltar fler än 1 900 ramavtal som 2017 omsatte 13,6 miljarder inom allt från möbler och hotell till IT-drift och mobiltelefoner. Vi tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma besparingar. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter.

Är du vår framtida kollega?
Att arbeta på Kammarkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi ser att du har ett stort engagemang för offentlig upphandling och avtalsförvaltning och vill stödja avropande myndigheter och leverantörer.

Vi söker dig som har: 


• universitets-/högskoleexamen inom ekonomi, juridik, statsvetenskap eller annan relevant utbildning,
• flerårig praktisk erfarenhet av offentlig upphandling, samt
• god kunskap om LOU.

Meriterande


• erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning och
• goda kunskaper i engelska.

 

Som person är du strukturerad, serviceinriktad och kommunicerar väl, både skriftligt och muntligt. Du är också van att tala inför både större och mindre grupper och kan förmedla komplexa uppgifter på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt. Du har lätt för att skapa goda relationer och har en god samarbetsförmåga. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.  

Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan inklusive CV och personligt brev, via www.kammarkollegiet.se/karriär senast den 20 januari 2019. Märk din ansökan 222-10440-18.

Kontaktpersoner
Zofia Sola, enhetschef, telefon 08-700 07 48, 070-891 65 30
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradesen, ST, telefon 08-700 07 88. 

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

Läs mer på : www.kammarkollegiet.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 december 2018

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024