OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.
Vi söker dig som är kundorienterad och är van att arbeta engagerat och utåtriktat på ett sätt som leder till att kunder och medansvariga blir ambassadörer för företaget och varumärket. Du tycker att kvalitet och hållbarhet, i det företaget levererar, är viktigt. Du är modig, driven och intresserad av hur lönsamheten i bolaget påverkas och maximeras.
I denna roll kommer du att vara ansvarig för våra stationer i Malmö, Lund samt Sturup Flygplats.
Din roll som Station Manager
I din roll som Station Manager har du personalansvar för stationernas medansvariga och du leder och fördelar arbetet med hjälp av ditt team. Du verkar för ett ledarskap och en bolagskultur som präglas av service, respekt, trygghet och glädje och säkerställer att vi arbetar i rätt riktning och enligt vår vision samt att stationsrutiner finns och efterföljs. Du ansvarar för utveckling av stationens affärsverksamhet, kvalitet och lönsamhet samt för att skapa ett bra arbetsklimat med engagerade medansvariga. Du fattar beslut kring din löpande affärsverksamhet och har ansvar för olika delar av företagets tillgångar, exempelvis den lokala vagnparken, lokaler samt ansvar för arbetsmiljö och avtal. Som Station Manager rapporterar du till Area Manager för Syd- och Västsverige och ingår i teamet av Station Managers som idag består av ytterligare två personer. Som chef har du stöd i andra ledare, HR och kollegor. Här är engagemanget hos medansvariga ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar. Resor i tjänsten förekommer.
Vem är du?
Du har minst fem års ledarerfarenhet och det är meriterande om du tidigare även har arbetat med att skapa och utveckla nya affärsmöjligheter. Som ledare är du trygg i din roll, kommunikativ och har ett coachande sätt som utvecklar din personal. Du är organiserad, beslutsmässig och arbetar målmedvetet med kunden i centrum. Du tycker om att arbeta i olika konstellationer och över avdelningsgränser samt fatta beslut och förstår den starka kopplingen mellan medansvariga, kundupplevelse och lönsamhet. Tidigare ledarroll i en kundorienterad miljö tror vi är en viktig erfarenhet att ha med sig. Är du dessutom intresserad av bilar är det förstås ett plus. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, har god datavana och minimum B-körkort.
Vad erbjuder vi?
Som Station Manager har man ett brett ansvar med självständigt arbete inom företagets ramar, egen planeringen och stor möjlighet till att påverka den egna utvecklingen.
I rollen har du bl.a.
• Tjänstebil
• Marknadsmässig lön
• Tjänstepension
• Tillgång till vår förmånsportal
• Friskvårdsbidrag
• Sjukvårdsförsäkring
• Kollektivavtal med Unionen
Vi är marknadsledande och arbetar i en familjär miljö med hög servicekänsla, kundfokus och kreativitet. Vi tillhör Volvofamiljen och arbetar med innovativa lösningar med den senaste fordonstekniken.
Att det är människorna i organisationen som skapar Hertz Sveriges framgång vet vi och att sporra våra medansvariga till utveckling inom företaget är därför viktigt för oss. Hertz Sverige uppmuntrar och belönar goda prestationer och initiativ bland våra anställda. Här finns goda chanser till avancemang i en rolig atmosfär tillsammans med engagerade arbetskamrater. Som ett internationellt företag ligger det i vår natur att värna om mångfalden bland våra medansvariga samt att motverka alla former av diskriminering.
Tjänsten är på heltid med sex månaders inledande provanställning.
Är du intresserad?
Kom in med din ansökan med personligt brev och CV så snart som möjligt, dock senast 10 april 2022. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Välkommen med din ansökan!
Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal.
Urval sker löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager
Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger
Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50