OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.
Vi söker nu en ny Station Manager till vår största station på Arlanda flygplats som gillar att jobba kundorienterat och göra våra medansvariga till ambassadörer för företaget och varumärket. Du tycker att kvalitet och hållbarhet är viktiga värdeord på din arbetsplats och intresseras av hur lönsamheten i bolaget påverkas och maximeras.
Din roll som Station Manager
I din roll som Station Manager har du personalansvar för stationens medansvariga, som är ca 23 heltidsanställda, där du leder och fördelar arbetet med hjälp av ditt team. Du verkar för ett ledarskap och en bolagskultur som präglas av respekt, trygghet och glädje där du säkerställer att vi arbetar i rätt riktning och enligt vår vision samt att stationsrutiner finns och efterföljs. I rollen kommer du bland annat att:
- Ansvara för utvecklingen av stationens affärsverksamhet, kvalitet och lönsamhet
- Skapa ett bra arbetsklimat med engagerade medansvariga
- Säkerställa att lag- och miljökrav följs och efterlevs
Som Station Manager rapporterar du till Area Manager för Stockholmsområdet och ingår i ett team om tre andra Station Managers. Du har i din roll stöd av andra ledare, HR och kollegor runtom i Sverige. Här är engagemanget hos medansvariga ett övergripande mål och det förväntar vi oss att du är med och utvecklar. Resor i tjänsten kan förekomma.
Vem är du?
För att trivas i denna roll bör du vara prestigelös, modig, våga utmana gamla arbetssätt och gilla den koordinerande rollen för att få verksamheten och bilflödet att flyta på. Du bör ha ett par års ledarerfarenhet med personalansvar, där du bl.a. arbetat med kompetensförsörjning, bemanning och utveckling av personal. Du vill utvecklas och växa tillsammans med dina medansvariga och vet att tillit bygger teamet.
Som ledare är du trygg i din ledarroll, kommunikativ och har ett coachande sätt som utvecklar din personal. Du är organiserad, beslutsmässig och arbetar målmedvetet med kunden i fokus. Vidare tycker du om att arbeta i olika konstellationer och över avdelningsgränser samt fatta beslut och förstår den starka kopplingen mellan medansvariga, kundupplevelse och lönsamhet. Tidigare ledarroll i en kundorienterad miljö där det ställt krav på den logistiska biten tror vi är en viktig erfarenhet att ha med sig. Är du dessutom intresserad av bilar är det förstås ett plus. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, har god datavana och B-körkort.
Att jobba på Hertz
Som Station Manager har man ett brett ansvar med självständigt arbete inom företagets ramar, egen planeringen och stor möjlighet till att påverka den egna utvecklingen. Att det är människorna i organisationen som skapar Hertz Sveriges framgång vet vi och att utveckla våra medansvariga inom företaget är därför viktigt för oss.
Vi är marknadsledande och arbetar i en familjär miljö med hög servicekänsla, kundfokus och kreativitet. Vi tillhör Volvofamiljen och arbetar med innovativa lösningar med den senaste fordonstekniken.
Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Tjänstebil, Personalrabatt på hyrbil, tillgång till vår förmånsportal Benefits (Söderberg & Partners), Sjukvårdsförsäkring och kollektivavtal via Unionen för att nämna några delar. Hertz Sverige uppmuntrar och belönar goda prestationer och initiativ bland våra anställda. Som ett internationellt företag ligger det i vår natur att värna om mångfalden bland våra medansvariga samt att motverka alla former av diskriminering.
Är du vår nästa Station Manager?
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Observera att Bakgrundskontroller kommer att göras på slutkandidater.
Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager
Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger
Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50