Stationsassistent

Arbetsbeskrivning

Stationsassistent

på Hittegods på Stockholm Centralstation


Arbetsuppgifter:

Bagport hanterar 30.000 upphittade föremål varje år. Vi hanterar upphittat gods från samtliga SJ tåg i Sverige och från långfärdsbussar som avgår från Cityterminalen. Tjänsten som stationsassistent innebär att bemöta kunder som har tappat bort föremål och hjälpa kunderna med att få tillbaka sina föremål. Arbetet är uppdelat på olika arbetsstationer; kundmottagning vid disk, telefonkontakt i telefonrum, administrativa uppgifter på kontoret och samt upphämtning av hittegods från olika områden på Stockholm Central.

Arbetet utförs självständigt. Under en arbetsdag arbetar upp till tre personer på hittegodsavdelningen.

Din bakgrund:

Du som söker är minst 20 år, har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Goda kunskaper i svensk stavning är ett krav. Tidigare erfarenhet av serviceyrket som till exempel arbete i kassa eller på kundtjänst är mycket meriterande. Som person bör du vara mycket noggrann, initiativrik, flexibel och tycka om att jobba i ett högt tempo. Att du är glad och öppen ser vi som en självklarhet.

Arbetstid:

1 plats deltid 80%, fast tillsvidareanställning, tillträde från 22:a mars eller enligt överenskommelse.
Arbetstider varierar mellan 07:30-19:15 måndag till fredag, ledig röda dagar.

Lön:

Timlön. Ingångslön 120,82 kronor/tim + OB enligt kollektivavtal.

Ansökan:

Vi tar endast emot ansökningar som registrerats i vår databas på vår hemsida www.bagport.se >Om Bagport>Lediga tjänster

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bagport Sweden AB
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 12 mars 2010
  • Ansök senast: 12 april 2010

Besöksadress

Terminal 5, Plan 1
None

Postadress

Box 28
Stockholm-Arlanda, 19045

Liknande jobb


27 december 2024