OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och driva samt utveckla vår uthyrningsstation på Landvetter flygplats? Har du tidigare erfarenheter av ledarskap, försäljning och service samt är en relationsbyggare? Då har vi det perfekta jobbet för dig!
Om tjänsten
Som Stationschef får du ett helhetsansvar för stationens dagliga drift, resultat och utveckling. På Landvetter station arbetar ett härligt gäng på 7 heltidsanställda, som du har personalansvar för.
Du säkerställer att stationen drivs med hög kvalitet och mot uppställda mål, bl.a. genom löpande resultat- och verksamhetsuppföljning. Du kommer att ha övergripande ansvar för stationens kundnöjdhet och försäljning som kräver att du coachar personalen och säkerställer att alla får rätt förutsättningar för att kunna ta hand om våra kunder på det sätt som kunderna förväntar sig plus lite till. Din roll innebär även arbetsuppgifter inom uthyrning, schemaläggning samt övrig administration.
En viktig del är att utveckla relationer med samarbetspartners och våra andra stationer. Som stationschef på Landvetter flygplats har du ett nära samarbete med Stationscheferna i Göteborg Norr och Göteborg Syd.
Tjänsten avser ett vikariat på heltid t.o.m. 31 augusti 2023 med tillträde så snart som möjligt.
Personliga egenskaper
För att passa in i rollen tror vi att du har minst 3 års erfarenhet av ledarskap samt vana att arbeta med försäljning och service samt därmed även budget- och kostnadsuppföljning. Du är van att ha kundkontakt och uppskattar att möta människor. Att sälja och möta kunder är en viktig del i din vardag.
Vi söker dig som gillar utmaningar och förändringar och är redo att ta ett stort eget ansvar. Affärsmässig, serviceinriktad och förtroendeingivande är egenskaper hos dig som vi värdesätter. Du trivs i ledarrollen, drivs av att bygga starka team och förstår att din personal är nyckeln till framgång. Du är trygg i dig själv, kommunikativ och har förmåga att motivera och entusiasmera. Du är bra på att samarbeta och är en fena på att bygga och förvalta relationer, både internt och externt. För att lyckas i rollen bör du även vara organiserad och ha förmåga att prioritera samt planera och strukturera verksamheten. Du är prestigelös och kan rycka in där det behövs.
Erfarenhet från biluthyrningsbranschen samt erfarenhet inom logistik och planering är meriterande. Du har en relevant gymnasieutbildning och grundläggande kunskaper i ekonomi. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt mycket god IT-vana i Microsoft Office. Körkort med minst behörighet B är ett krav.
Viktigt för tjänsten
- Erfarenheter av ledarskap, försäljning och service
- Coachade och inkluderande ledarskap
- Relationsbyggare
- God organisatorisk förmåga
- Målfokuserad och lösningsorienterad
Om oss
Fler upptäcker fördelarna med att hyra bil för att kunna vara flexibel och välja bil efter tillfälle och behov. Europcar är det gröna mobilitetsföretaget och är Europas ledande biluthyrningsföretag. Vi arbetar utifrån våra värderingar Driv, Integritet och Hållbarhet samt har som målsättning att ha de nöjdaste kunderna. I Sverige har Europcar 141 utlämningspunkter och 5 000 bilar. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten kontakta rekryterande Regionchef Björn Hedlund på bjorn.hedlund@europcar.se
Varmt välkommen med din ansökan senast den 3:e april 2022.
Kontaktpersoner på detta företaget
Yesemin Unlu
Sebastian Axelsson