Stationschef till MTR Tunnelbanan

Arbetsbeskrivning

MTR är ett globalt serviceföretag inom spårbunden trafik som med fokus på säkerhet, punktlighet och service erbjuder stockholmarna spårtrafik i världsklass. MTRs kundserviceorganisation planerar, leder och utvecklar kundservice- och stationsorganisationen för att säkerställa att vi uppfyller vårt avtal och når våra mål på ett säkert och kostnadseffektivt sätt.

Din roll hos oss
Som Stationschef är ditt uppdrag att coacha, utveckla och leda dina medarbetare som arbetar som stationsvärdar. Du säkerställer att servicen på dina stationer är personlig, säker och effektiv. Som ledare har du en stor påverkan på dina stationers resultat och det är avgörande att du är med och driver framåt så att vi tillsammans kan skapa världens bästa tunnelbana.

Du arbetar operativt och med ett coachande och resultatorienterat förhållningssätt. Detta innebär att du kommer att genomföra utvecklingssamtal, kontinuerliga arbetsplatsmöten samt ansvara för att ditt team får lämplig stimulans och utveckling.

Dina huvudsakliga uppgifter är:


• Coacha, leda och följa upp dina medarbetare i verksamheten
• Genom hög närvaro i den operativa driften säkerställa funktionella, säkra och trygga stationer samt hög servicenivå
• Säkerställa att ärenden och avvikelser hanteras på ett säkert, effektivt och professionellt sätt gentemot kund, samarbetspartners och uppdragsgivare både internt och externt.
• Säkerställa en god arbetsmiljö och vid behov rehabilitering och andra personalrelaterade processer.
• Rekrytering av nya medarbetare
• Samarbeta med berörda avdelningar för ständig utveckling av rutiner och processer.
• Ledning av mobila serviceteam vid t.ex. trafikstörningar och jourtjänstgöring

Tjänsten är på heltid och placerad i Västra Skogen. Du har medarbetare som jobbar alla dagar i veckan och alla tider på dygnet vilket innebär att såväl helgarbete som varierande arbetstider förekommer. I regel planerar du din arbetstid själv utifrån verksamhetens behov, men schemalagda tider ingår vid jourtjänstgöring. Du rapporterar till Stationsområdeschef.

När du blir en av oss
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas. 

Som anställd hos MTR Tunnelbanan erbjuds en rad förmåner så som SL-årskort och Ticket Rikskort, båda till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi erbjuda rabatter hos flertalet träningsanläggningar och företag inom friskvård. Du har möjlighet att nyttja massageförmåner och kostnader för läkarbesök ersätts upp till högkostnadskort. I övrigt erbjuds förmånliga erbjudanden hos bland annat MTR Express, Synoptik, Akademibokhandeln och First Hotels.

Start beräknas omgående eller enligt överenskommelse. 

Du som söker till oss
För att trivas i rollen som Stationschef har du ett genuint intresse för att leda och få människor att växa i sin professionella roll. Som person är du serviceinriktad, har ett öga för detaljer och stort kundfokus. Du lätt för att prioritera, är orädd och kan fatta beslut under pressade situationer. Vidare har du ett säkerhetsfokus och vill skapa en säker och trivsam miljö för både resenärer såväl som för dina medarbetare.

Vidare har du


• gymnasieexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• minst två års erfarenhet från serviceyrke
• tidigare chefsvana från verksamhet med kollektivanställda, gärna från kollektivtrafiken eller transportbranschen, är mycket meriterande.
• mycket goda kunskaper i svenska, och goda kunskaper engelska, i tal och skrift.
• mycket goda kunskaper i Office-paketet och god datorvana.

Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Futsum Weldemichel på Futsum.weldemichel@mtr.se. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av personlighets- och lämplighetstester. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi 4500 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm och snabbtåget mellan Göteborg och Stockholm. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

Nyckelord: ledare, service, kundservice, coacha, utveckla

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTR Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • .
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 augusti 2018

Besöksadress

Rålambsvägen 17
None

Postadress

Box 10038
STOCKHOLM, 12126

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024