Stationschef till MTR Tunnelbanan

Arbetsbeskrivning

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 6200 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm, snabbtåget MTRX mellan Göteborg och Stockholm, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management, samt även Mälartåg. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen.
För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

Sedan 2009 innehar MTR Tunnelbanan helhetsansvaret för planering, drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av AB Storstockholms Lokaltrafik (SL). Varje dag genomförs drygt 1 miljon resor hos oss. Det motsvarar nästan hälften av alla resor med kollektivtrafik i Stockholms län. Vi nöjer oss inte med att vara bäst i klassen på tunnelbana, vårt arbete handlar om att göra skillnad på plattformen, på tågen och i människors liv. Vi samarbetar med flera olika aktörer i Stockholm för att tunnelbanan ska vara tillgänglig för alla. Det är detta vi kallar för Stockholms blodomlopp.

ARBETSUPPGIFTER
Som stationschef på Gröna linjen är ditt uppdrag att coacha, utveckla och leda dina medarbetare som arbetar som stationsvärdar. Du säkerställer att servicen på dina stationer är personlig, säker och effektiv. Som ledare har du en stor påverkan på dina stationers resultat och det är avgörande att du är med och driver framåt så att vi tillsammans kan skapa världens bästa tunnelbana.
Du arbetar operativt i första linjen och med ett coachande och resultatorienterat förhållningssätt. Detta innebär att du kommer att genomföra utvecklingssamtal, kontinuerliga arbetsplatsmöten samt ansvara för att ditt team får stimulans och utveckling.

Dina huvudsakliga uppgifter är:
• Coacha, leda och följa upp dina medarbetare i verksamheten
• Tillsammans med dina kollegor ta ett helhetsansvar för linjen
• Genom hög närvaro i den operativa driften säkerställa funktionella, säkra och trygga stationer samt hög servicenivå
• Säkerställa att ärenden och avvikelser hanteras på ett säkert, effektivt och professionellt sätt gentemot kund, samarbetspartners och uppdragsgivare både internt och externt
• Säkerställa en god arbetsmiljö och vid behov rehabilitering och andra personalrelaterade processer
• Rekrytering av nya medarbetare
• Samarbeta med berörda avdelningar för ständig utveckling av verksamhet, rutiner och processer
• Ledning av mobila serviceteam vid till exempel trafikstörningar och jourtjänstgöring

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde i november. Du kommer vara placerad i Gullmarsplan. Du arbetar i huvudsak dagtid, vardagar men har medarbetare som jobbar alla dagar i veckan och alla tider på dygnet vilket innebär

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som stationschef har du ett genuint intresse för att leda och få människor att växa i sin professionella roll. Som person är du serviceinriktad, har ett öga för detaljer och stort kundfokus. Du har lätt för att prioritera, är orädd och kan fatta beslut under pressade situationer. Vidare har du ett säkerhetsfokus och vill skapa en säker och trivsam miljö för både resenärer såväl som för dina medarbetare.

Vidare har du:
• Minst gymnasieexamen
• Minst två års erfarenhet från serviceyrke
• Mycket goda kunskaper i svenska, och goda kunskaper engelska, i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet och god datorvana

Det är meriterande om du har tidigare chefsvana från verksamhet med kollektivanställda, gärna från kollektivtrafiken eller transportbranschen.

ÖVRIGT
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas.

Förmåner
Som anställd hos MTR får du en rad förmåner, som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi även erbjuda rabatter hos flera träningsanläggningar och företag inom friskvård. I övrigt ges förmånliga erbjudanden hos bland annat MTRX.

Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och besvara ett antal urvalsfrågor.
Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av urvalstester.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTRS Kundservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2023
  • Ansök senast: 16 oktober 2023

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024