Stationsförvaltare

Arbetsbeskrivning

På uppdrag av kund söker vi nu en Stationsförvaltare Banverket har det övergripande ansvaret för järnvägen.Vi lägger grunden för säker, prisvärd och miljöanpassad järnvägstrafik och utvecklar järnvägen med fokus på säkerhet och konkurrenskraft.Vi är totalt 6500 medarbetare runt om i landet.Aldrig tidigare har så många människor åkt tåg och aldrig tidigare har så mycket gods transporterats på järnvägen.Och den positiva utvecklingen fortsätter.På Banverket väntar därför många nya och spännande utmaningar.Expert och utveckling står för spetskunskapen inom områden som juridik, teknik, mark & fastighet forskning och utveckling samt HMSQ.Vi söker nu en stationsförvaltare med placering i Sundbyberg.Vill du ha nya spännande utmaningar och tillsammans med oss vara med och utveckla Banverkets stationer med resenärerna i fokus?Då kan du vara den vi söker!Arbetsuppgifter Med stationsförvaltning menas i detta sammanhang ansvar för plattformar och plattsformsförbindelser där det finns resandeutbyte med tåg.Arbetet innefattar att skapa attraktiva stationsmiljöer med resenärerna i fokus inom ditt geografiska område, vilket bland annat innebär att: * Ansvara för stationsförvaltningen av de ca 30 st stationer som finns i Mälardalsområdet.Till din hjälp har du driftentreprenörer som sköter den dagliga driften och tillsynen.* Genomföra erforderliga upphandlingar av konsulter, byggtjänster, drift- och underhållsentreprenader.Till din hjälp finns upphandlingsexpertis.* Ansvara för styrning och uppföljning av upphandlade leverantörer.* Planera och genomföra underhåll och investeringar på stationerna inom ansvarsområdet.* Ansvara för att drift, skötsel och underhåll utförs enligt avtal.* Ansvara för att myndighetskrav som ställs på stationerna uppfylls.* Ansvara för att erforderliga avtal tecknas mellan Banverket och andra aktörer avseende stationerna.* Representera Banverket i relationen till andra aktörer på stationerna tex genom deltagande i stationsråd.* Medverkan i budget-, verksamhetsplanering- och uppföljningsarbetet.* Fakturahantering avseende granskning av leverantörsfakturor i verksamheten och attestering.* Aktivt medverka i stationsförvaltningens utvecklingsarbete för förbättring och effektivisering av verksamheten.Kvalifikationer Du har akademisk utbildning inom verksamhetsområdet, eller utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.Du har flerårig erfarenhet från stations- eller fastighetsförvaltning i privat eller offentlig verksamhet.Du har erfarenhet av att arbeta med AFF-regelverket, avtalsskrivning och har förhandlingsvana.Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket.Du är naturligtvis van att använda IT-stöd .Det ställs stora krav på att du är kommunikativ, driven och har en god samarbetsförmåga.Du ska kunna arbeta med helhetssyn utifrån ett resenärsperspektiv.Att leva efter våra värderingar, affärsmässighet, ansvarstagande och aktiv är naturligt för dig.Banverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt, därför eftersträvar vi en mångfald bland våra medarbetare.Särskilda förutsättningar Arbetet kommer att kräva resor i Sverige.Körkort erfordras.Befattningen är säkerhetsklassad vilket kräver svenskt medborgarskap och innebär att registerkontroll kommer att genomföras..

Kontaktpersoner på detta företaget

Sarah Stjernberg
08-58614724
HR-assistant Sarah Stjernberg
08-58614724
HR-assistant Sarah Stjernberg
08-58614724

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR NORTH SWEDEN AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 1 oktober 2009
  • Ansök senast: 23 oktober 2009

Besöksadress

STRANDBERGSGATAN 61
STOCKHOLM

Postadress

STRANDBERGSGATAN 61 4 TR
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


19 november 2024

Supply Chain Planner till Amiga

Supply Chain Planner till Amiga

19 november 2024

15 november 2024