OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ, nyfiken och driven person som vill skapa attraktiva stationsmiljöer med resenären i fokus samt vill ha en tjänst där du har möjlighet att påverka människors vardag? Då kan det vara rätt tjänst för dig!
Stationsförvaltare område Väst
Arbetsuppgifter
Som stationsförvaltare arbetar du med förvaltningen av stationer inom förvaltningsområde väst. Du har ett stort ansvarsområde och tar hand om 110 stycken stationer/ bytespunkter. Du kommer att ha ansvar för driften av plattform, plattformsförbindelser såsom hissar, rulltrappor, gångbroar, gångtunnlar mm. Det innebär bland annat att ha kontakt med intressenter och myndigheter samt andra berörda, gällande resandet och utveckling av stationerna.
Det här är en tjänst med många olika kontaktytor både internt och externt. Du kommer att representera Trafikverket i relationen till externa samarbetspartners såsom stationshusägare, kommuner, järnvägsoperatörer, regionaltrafikbolag, myndigheter m.fl.
Du medverkar aktivt i stationsförvaltningens utvecklingsarbete för förbättring och effektivisering av verksamheten. Vidare ansvarar du för att avtal tecknas mellan Trafikverket och andra aktörer avseende stationerna. Du ansvarar för den ekonomiska förvaltningen av de stationer som finns inom förvaltningsområdet. Som stationsförvaltare genomför du underhålls- och reinvesteringsåtgärder på stationerna.
Du ansvarar för budget-, mål-, verksamhetsplanerings- och uppföljningsarbetet för förvaltningsområdet. Du kommer även att följa upp och leda leverantörer gällande skötsel och underhåll enligt ingångna avtal, ansvara för att de myndighetskrav som ställs på anläggningarna uppfylls. Med stöd av bl a Trafikverkets inköpare kravställer du och upphandlar AB, ABT samt ABFF- avtal.
Övrig information
Vad händer härnäst? Vid nästa steg i rekryteringsprocessen används webbaserade tester som ännu ett kompetensbaserat verktyg i strävan efter objektiva och rättvisa bedömningar. Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt kort efter att sista ansökningsdagen har passerat. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum under v. 3/ 2024. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss.
Placeringen för denna tjänst är Göteborg. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Kvalifikationer
Vem är du?
Som person har du stark drivkraft och är resultatorienterad. Då arbetet innebär mycket kontakter är det även viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer. Arbetet sker i en verksamhet och där förutsättningarna snabbt kan ändras - därför är din förmåga att kunna ställa om och anpassa dig till nya omständigheter en viktig egenskap. Du behöver även vara bekväm med att fatta självständiga beslut samt ha en mycket god problemlösningsförmåga. Vi arbetar för att våra resenärer ska ha bästa möjliga förutsättningar för sin resa. För att uppnå detta behöver du även vara serviceinriktad och alltid sträva efter att ha kunden i åtanke.
Vi söker dig som:
har en högskole- eller universitetsexamen inom samhällsbyggnadsteknik/ affärsutveckling och entreprenörskap, alternativt eftergymnasial utbildning (YH/KY) inom fastighetsförvaltning e.d. som vi tillsammans med erfarenhet bedömer som likvärdig
har yrkesmässig erfarenhet i närtid där du haft budgetansvar och arbetat med ekonomisk uppföljning av verksamhet/ projekt etc
har giltigt körkort för personbil
har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
har god förmåga att sätta dig in i och arbeta med olika IT-system.
Det är meriterande om du har:
aktuell erfarenhet från stationsförvaltning eller fastighetsförvaltning i privat eller offentlig verksamhet
erfarenhet inom projektledning
arbetat inom järnvägsinfrastrukturprojekt i rollen som t ex projektledare
erfarenhet av att arbeta med AFF-regelverket
erfarenhet av att arbete i en serviceinriktad roll med mycket personkontakter.
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089