OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Kundservice söker vi nu en Stationsområdeschef som vill vara med och leda samt utveckla Stockholms tunnelbana. MTRs kundserviceorganisation planerar, leder och utvecklar kundservice- och stationsorganisationen för att säkerställa att vi uppfyller vårt avtal och når våra mål på ett säkert och kostnadseffektivt sätt.
Din roll hos oss
Som Stationsområdeschef på MTR Tunnelbanan har du det övergripande ansvaret för kundserviceverksamheten på en av tunnelbanans linjer - både för den operativa verksamheten och strategiarbetet med att identifiera utvecklingsområden, leda förändringar och följa upp resultat. I det dagliga arbetet ingår tät dialog med vår uppdragsgivare samt säkerställande av att leveransen uppfylls. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att de mål som är överenskomna inom primärt kundnöjdhet, trygghet och intäktssäkring nås samt arbetar med ständig utveckling av verksamheten.
Din egen organisation består av cirka 500 stationsvärdar, du har din egen ledningsgrupp med underställda stationschefer som rapporterar till dig. Du ingår även i Kundservice ledningsgrupp och rapporterar till Head of Customer Service. Som stationsområdeschef är du stationerad på ett av våra lokala platskontor längs med tunnelbanans sträckning men du rör dig också ute i verksamheten.
När du blir en av oss
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas.
Vi sätter samhället i rullning
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi är femtusen ingenjörer, analytiker, kommunikatörer, lokförare och servicevärdar som tillsammans möjliggör människors vardag och äventyr. Hämta, lämna, hinna i tid. Resor till farmor, konserter, upplevelser. Men vi nöjer oss inte med att vara bäst i klassen på tåg och tunnelbana. Vi vill forma framtidens städer med kollektivtrafiken i centrum. Vårt arbete ska förbättra både resa och destination.
Dina huvudsakliga uppgifter är att:
• Ansvara för det finansiella och operationella resultatet för Kundservice verksamhet
• Skapa goda förutsättning för att chefer och medarbetare ska kunna nå sina mål
• Att coacha, utveckla och leda medarbetare inom enheten
• Att förstärka samarbetet över bolagets enhetsgränser tillsammans med övriga områdeschefer
Som ledare på MTR är du ett stöd för medarbetarna då du har ett närvarande och coachande ledarskap. Vi ser gärna att du agerar innovativt för att hitta nya metoder och strategier som bidrar till att uppfylla Kundservice övergripande mål.
Dina erfarenheter
För att vara framgångsrik i denna roll har du arbetat minst fem år i en ledande befattning. Vi ser att du kommer från en organisation där det finns både tjänstemän och kollektivanställda. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom transport, retail eller facility management.
Dina färdigheter och din personlighet
Du har en relevant akademisk utbildning. Goda kunskaper i Officepaketet samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Vi värderar personliga egenskaper högt och söker efter en person som är resultatorienterad och får med sig chefer och medarbetare mot de gemensamma målen. Du är motiverande men tydlig, väljer att äga processen och stå för budskapet. Detta genom ett coachande arbetssätt där du arbetar aktivt med utveckling av hela organisationen.
Förmåner
Som anställd hos MTR erbjuds en rad förmåner så som SL-årskort och Ticket Rikskort, båda till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi erbjuda rabatter hos flertalet träningsanläggningar och företag inom friskvård. Du har möjlighet att nyttja två massagetillfällen per år och kostnader för läkarbesök ersätts upp till högkostnadskort. I övrigt erbjuds förmånliga erbjudanden hos bland annat MTRX, Synoptik, Akademibokhandeln och First Hotels.
Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ismo Niemenpää, Head of Customer Service, via Ismo.Niemenpaa@mtr.se alternativt telefonnummer +46766411473. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av urvalstester. Vi tillämpar 6 månaders provanställning, start omgående, enligt överenskommelse..
Varmt välkommen med din ansökan!
MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi 5000 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm och snabbtåget mellan Göteborg och Stockholm. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se