OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MTR har genomgått en positiv förändringsprocess under de senaste åren och vi fortsätter vår satsning på ständig utveckling. Just nu är vi inne i en spännande tillväxtfas. Från och med december 2016 och 10 år framåt driver MTR Pendeltågstrafiken i Stockholmsregionen på uppdrag av Trafikförvaltningen.
Nu söker MTR Pendeltågen flera Stationsvärdar/Kundservicevärdar på heltid.
Ditt uppdrag
Med målsättningen att leverera ett pendeltåg i världsklass söker vi dig som är ansvarsfull och har stort engagemang för såväl människor som kundservice. Som Stationsvärd/Kundservicevärd är ditt uppdrag att ge våra resenärer bästa möjliga service och bidra till en resa i en trygg och säker miljö.
Din huvudsakliga uppgift att informera och ge service till våra resenärer t.ex. genom aktivt arbete på plattform och i spärrlinje samt genom proaktivt arbete i vardagen och aktivt agerande i varje uppkommen situation där resenärerna behöver hjälp. Utöver detta ansvar du även för att hantera säkerhetsavvikelser och du arbetar proaktivt för att förebygga stationsolyckor. Du bidrar också till att hålla stationen är hel och ren.
I denna rekrytering så söker vi dig som vill arbeta som kundservicevärd ute i våra kundmiljöer eller som vill arbeta på Arlanda vid Sky city där vi har en Servicedisk.
Du förväntas:
• Ge våra resenärer bästa möjliga service
• Bidra till att resenärerna får en trygg och säker resa
• Svara på frågor och säkerställa att resenärerna känner sig välkomna
• Bidra till ett proaktivt säkerhetsarbete
• Bemanna servicediskar vid kortare avlösningar, vid Arlanda så är din tjänst placerad i Servicedisken
• Utföra ledsagningar
Du erbjuds en roll med mycket ansvar i en händelserik miljö. Arbetet innebär varierande arbetstid med tjänstgöring på dygnets alla timmar, alltså både tidiga morgnar och sena kvällar. Anställningen inleds med en obligatorisk utbildning som pågår under 2 veckor med start under oktober 2017.
Notera att urval i denna process kommer pågå under sommaren och start för intervjuer beräknas till sista veckan i augusti.
Dina erfarenheter, färdigheter och personlighet
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av att arbeta i servicebranschen. Arbetet kräver en god kommunikationsförmåga i båda tal och skrift på svenska samt engelska. Du har minst gymnasiekompetens och för att lyckas och trivas i rollen som stationsvärd/kundservicevärd ser vi gärna att du har erfarenhet av skiftarbete och trivs bra med att arbeta självständigt. Hos oss är säkerheten alltid högsta prioritet. Eftersom du huvudsakligen kommer att arbeta självständigt är du ansvarsfull, lugn och trygg även under stressiga situationer. Som person är du lyhörd, serviceinriktad och du stimuleras av att överträffa kundens förväntningar. Då du kommer att arbeta tidiga morgnar och sena kvällar med begränsad kollektivtrafik, är körkort B och tillgång till bil ett krav för tjänsten.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en miljö med hög och positiv förändringstakt där du får vara med och starta upp Pendeltågen i MTRs regi och bidra till MTRs fortsatta resa. Vi erbjuder dig variation i arbetsinnehållet och goda möjligheter att, genom egna initiativ, påverka din personliga utveckling och framtid inom företaget. Som anställd hos MTR får du ta del av flera förmåner så som:
• SL-kort (förmånsbeskattas)
• Friskvårdsbidrag
• Rabatt på flera stora träningskedjor
• 25 % rabatt på resor hos MTR Express
Fackliga företrädare
SACO, Nader Kohandani, nader.kohandani@mtr.se
SEKO, Jannis Konstantis, ioannis.konstantis@mtr.se
ST, Tony Moros, tony.moros@mtr.se
Välkommen med din ansökan!
Rekryteringsprocessen är gemensam för internt- och externt sökande kandidater i de fall en vakant tjänst publiceras utanför MTR. Internt sökande premieras alltid mot extern kandidat om bedömningen är likvärdig. Kraven som ställs är dock alltid de samma och alla kandidater genomgår hela rekryteringsprocessen för en objektiv och rättvis hantering. För internt sökande kandidat så är interna referenser avgörande för att ge en beskrivning av den sökandes servicenivå, tidspassning och prestation i sin nuvarande roll. Nyckelord: service, kundservice, värd, skift, helg, SL, roligt jobb.
Sedan 2009 ansvarar MTR för drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av SL och från december 2016 drivs även Stockholms pendeltåg av MTR. Under 2015 startade MTR Express snabbtågstrafik mellan Göteborg och Stockholm. MTR-koncernen med huvudkontor i Hongkong har en ambition att växa ytterligare inom spårbunden trafik på den nordiska marknaden. Inom MTR satsar vi på personlig och yrkesmässig utveckling för medarbetarna – vår viktigaste tillgång. För mer information, se www.mtrnordic.se