OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionalt cancercentrum (RCC) Sydöst, som är en del av Regionledningskontoret inom Region Östergötland, är ett kunskaps- och serviceorgan i sydöstra sjukvårdsregionen som tillsammans med övriga fem regionala cancercentrum ska utveckla cancervården utifrån ett tydligt patientperspektiv och målen i den nationella cancerstrategin.
Läs gärna mer om RCC Sydöst på vår hemsida. På kansliet arbetar idag 25 personer inom olika professioner som bland annat registeradministratörer, statistiker, processledare, projektledare, registerproduktägare och kommunikatör.
Arbetsbeskrivning
RCC ska verka för att cancerpatientens resa genom vården blir mer sammanhållen, effektiv och utan onödiga väntetider. Cancervården ska vara evidensbaserad och utgå från nationella riktlinjer och vårdprogram. Detta följs upp med hjälp av ett trettiotal nationella kvalitetsregister som handläggs tillsammans av landets sex RCC. Medarbetarna anställda på RCC sydösts kansli ansvarar för insamling, validering, statistik och analys av kvalitetsregisterdata och stödjer cancerforskning och vårdprogramarbete, såväl regionalt som nationellt. Det blir din roll som statistiker att arbeta med databearbetning, statistik och analys av registerdata. Din funktion ska främja regionala cancercentrums olika uppgifter enligt ovan. Dina främsta verktyg för statistik och databearbetning kommer att vara R och INCA-plattformen som är en nationell IT-plattform för hantering av register kring cancerpatienter. I övrigt finns dina verktyg inom Officepaketet.
I din roll ingår även att samverka med interna, regionala och nationella team. Du kommer att arbeta nära registerteamet med flera kvalitetsregister.
Utbildning och erfarenhet
Du har högskoleexamen inom statistik och har goda kunskaper inom databaser, databearbetning och programmering. Du har tidigare arbetat med webbaserade verktyg för datainsamling och datauttag och datapresentation. Dina främsta arbetsuppgifter är att bearbeta data, genomföra dataanalyser och även presentera dessa i olika forum. Då R-verktyget är integrerad i INCA-plattformen är dina kunskaper inom R av stort värde.
Personliga egenskaper
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan arbeta i team med andra medarbetare på kansliet. Personliga kvaliteter som entusiasm och att kunna ge arbetsglädje och energi till arbetsgrupper värdesätts extra.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.