OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionalt cancercentrum sydöst (RCC sydöst) är en kunskaps- och serviceorganisation i sydöstra sjukvårdsregionen, som tillsammans med övriga fem regionala cancercentrum har skapats för att utveckla cancervården utifrån ett tydligt patient- och jämlikhetsperspektiv. Nu söker vi en statistiker för RCC med arbetsplats Linköping. RCC sydösts kansli i Linköping har cirka 30 medarbetare med kompetens inom vård, IT, statistik och administration.
Läs gärna mer om RCC sydöst på vår hemsida http://www.cancercentrum.se/sydost/
Arbetsbeskrivning
Regionalt cancercentrum (RCC) har sina mål utifrån utredningen En nationell cancerstrategi för framtiden (SOU 2009:11). Tio nationella kriterier för RCC ligger till grund för årlig verksamhetsuppföljning. Det innebär bland annat att RCC ska verka för att cancerpatientens resa genom vården blir mer sammanhållen, effektiv och utan onödiga väntetider. Cancervården ska vara evidensbaserad och utgå från nationella riktlinjer och vårdprogram. Detta följs upp med hjälp av ett trettiotal nationella kvalitetsregister som handläggs tillsammans av landets sex RCC. Medarbetarna anställda på RCC sydösts kansli ansvarar för insamling, validering, statistik och analys av kvalitetsregisterdata och stödjer cancerforskning och vårdprogramarbete, såväl regionalt som nationellt. Det blir din roll som statistiker att arbeta med databearbetning, statistik och analys av registerdata. Din funktion ska främja regionala cancercentrums olika uppgifter enligt ovan. Dina främsta verktyg är SPSS och R för statistikbearbetning samt INCA-plattformen för datauttag och dataregitrering från kvalitetsregister. I övrigt så finns dina verktyg inom Officepaketet.
I din roll ingår även att samverka med interna, regionala och nationella team. Du kommer att arbeta nära registerteamet med flera kvalitetsregister.
Utbildning och erfarenhet
Du har högskoleexamen inom statistik och har goda kunskaper inom databaser, databearbetning och programmering. Du har tidigare arbetat med webbaserade verktyg för datainsamling och datauttag och datapresentation. Dina främsta arbetsuppgifter är att bearbeta data, genomföra dataanalyser och även presentera dessa i olika forum. Då R-verktyget är integrerad i INCA-plattformen är dina kunskaper inom R av stort värde.
Personliga egenskaper
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan arbeta i team med andramedarbetare på kansliet. Personliga kvaliteter som entusiasm och att kunna ge arbetsglädje och energi till arbetsgrupper värdesätts extra.
Anställning och information
Det här är en tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Hans Starkhammar, 010-103 20 22.
Biträdande verksamhetschef Nosrat Shahsavar, 010-103 27 43.
Fackliga företrädare:
SACO, Håkan Hultberg, 010-103 05 19.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 7 april 2015. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48