Arbetsbeskrivning
Vi söker nu flera nustatistikhandläggare till Statistiska centralbyrån (SCB) i Örebro. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete, har kunskaper i löneadministration/bokföring och kan påbörja uppdraget i mars 2025
Om uppdraget
Ett konsultuppdrag på deltid 75-80% (30 h/vecka) som ska påbörjas vecka 11 (början av mars 2025) och löper fram tills midsommar, med eventuell möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är myndighetens kontor i Örebro (ej distansarbete). Arbetstid måndag-fredag mellan kl.08-16.
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia
Dina arbetsuppgifter
Man kommer att arbeta med granskning av inkomna uppgifter från företag och offentlig sektor i undersökningen Arbetskraftskostnadens nivå och struktur.Arbetet kräver direkt kontakt med uppgiftslämnare genom e-post och/eller telefon för att kunna besvara inkomna frågor och erbjuda service. I uppgifterna ingår även att bedöma rimligheten i inkomna uppgifter. Uppgifterna som ingår i undersökningen gäller bland annat antal anställda, arbetade timmar, löner, arbetsgivaravgifter och andra personalkostnader för 2024.Introduktion och information tillhandahålls på plats hos vår kund.
Dina kvalifikationer
Erfarenhet av/kunskap om löneadministration
Erfarenhet av/kunskap om bokföring
Viss kunskap i företagsekonomi (motsvarande företagsekonomi A)
Erfarenhet av kundkontakter/service via telefon
Meriterande
Kunskap om statistik på grundläggande nivå
Erfarenhet av att ha drivit eget företag
För att lyckas i uppdraget ser vi att du som person har en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska - God förmåga att arbeta mot en deadline. - Förmåga att arbeta i ett team och samarbeta med andra. - Samhällsintresse och känsla för service är av stor vikt för att kunna möta uppgiftslämnare på ett lämpligt sätt
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 21 januari.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Sanna Perjons, Sanna.Perjons@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson