OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, runt Storbritannien och till Baltikum. Antalet anställda uppgår till cirka 6 000 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 14 miljoner passagerare, cirka 3 miljoner bilar och drygt 1,5 miljoner fraktenheter. Läs mer på www.stenaline.comStena Line söker stärka vår Group Marketing avdelning med en CRM and Loyalty Responsible.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerad inom Group Marketing, Stena Line Travel. Group Marketing är en central organisation som driver, utvecklar och sätter guidelines inom varumärke, marknadsföring, kundanalys, CRM (Customer Relationship Management) och kundlojalitet.
Tjänsten är övergripande ansvarig för kundlojalitet inom Stena Line med fokus på att öka intäkterna på kort sikt och återköp på lång sikt.
Ansvar för Stena Lines globala lojalitets program och CRM arbete, omfattandes:
• Programstruktur: Utveckling av befintligt program tex regelverk, poängintjäning/uttag,
medlemsfördelar och erbjudanden.
• System: Driva utveckling av kunddatabas och CRM verktyg från ett kommersiellt och
användarperspektiv tillsammans med IT.
• Analys: Analysera kundbeteende som underlag för både affärsutveckling som optimering av
befintliga aktiviteter. Finna samband i olika kunddatabaser som ger oss nya kundinsikter. Fokusera på uppföljning och effektmätning.
• Kommunikation: Skapa ett gemensamt CRM kommunikationsflöde baserad på resekedjan och
kundcykeln.
• Samarbete: styra och koordinera aktiviteter med kollegor i respektive marknad. Skapa fora och etablera best practice.
Kvalifikationer
Vi ser att du har stor erfarenhet inom CRM & Lojalitetsmarknadsföring och att du har ansvarat för att utveckla eller starta en kundklubb i internationell miljö med gott resultat. Du ska ha god förståelse för programstruktur, CRM kommunikation samt att mäta effekter och analysera resultat. Du bör ha djup och bred kunskap om CRM system, kunddatabaser och digitala kommunikationslösningar. Vi ser att du har en internationell Master inom kommunikation/marknadsföring. Du har tidigare erfarenhet av att leda komplexa projekt. Du uttrycker dig obehindrat på engelska.
Personliga egenskaper
Du har stor drivkraft och tycker om att initiera och slutföra projekt där det gäller att med kort deadline synka aktiviteter på flera internationella marknader. Du har stort intresse och engagemang för området kundlojalitet och bidrar till företagets lönsamhet genom skapa återköp och merförsäljning. Du håller dig uppdaterad på utveckling i omvärden inom CRM. Du ser möjligheter med nya idéer och tänker utanför ramarna. Du har god förmåga att dra slutsatser och analysera statistik och drivs av mätbara kundaktiviteter. Du har god förmåga att samarbeta i små och större globala sammanhang och att leda och få med sig andra i projekt och dagligt arbete. En god kommunikativ förmåga krävs för att kunna fungera på bästa sätt i denna roll.
Övrigt
Tjänsten är placerad i Göteborg och är en tillsvidareanställning.
Kontaktperson
För frågor kring tjänsten kontakta: Kristina Nyström, Group Marketing Manager, 0704-858170
För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta: Lina Hestner Fri, HR Partner, 031-858746
Sista ansökningsdag är den 14 mars.
Stena Line strävar efter en ökad mångfald och en jämn fördelning mellan kvinnor och män.
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40