OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, runt Storbritannien och till Baltikum. Antalet anställda uppgår till cirka 6 000 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 14 miljoner passagerare, cirka 3 miljoner bilar och drygt 1,5 miljoner fraktenheter. Läs mer på www.stenaline.comVi söker nu ett antal säsongsanställda med genuint intresse av att ge service och möta Stena Lines gäster.
Vi söker personal till följande tjänster:
Frontline/Check-in
Som medarbetare i Frontline på våra terminaler arbetar du med Gästservice. Gästservice innebär att du ska hjälpa våra gäster med biljettförsäljning, incheckning och boarding till fartygen. Terminalen är din huvudsakliga arbetsplats och där hjälper du våra gäster med deras frågor och allt som har med avgångarna att göra. På så sätt bidrar du till starten på en positiv reseupplevelse.
Kajvärd
Som kajvärd tar du hand om våra gäster som reser med fordon. Kajen är din huvudsakliga arbetsplats vilket innebär att jobbet sker utomhus oavsett väder. Du visar våra fordonsgäster rätt, svarar på frågor och bidrar till en positiv reseupplevelse. Mellan avgångarna arbetar du med diverse administrativa sysslor samt att hålla rent och snyggt på kajområdet.
Incheckare
Som incheckare tar du hand om våra gäster som reser med fordon till våra hamnar. Du checkar in/boardar och säljer biljetter till våra gäster. Arbetet innebär också nära samarbete med kaj och fartyg. Du visar gästerna till rätt plats, svarar på frågor och bidrar till en positiv reseupplevelse. Mellan avgångarna arbetar du med diverse administrativa sysslor och förbereder nästa avgång.
Fraktincheckare
Som fraktincheckare checkar du in och ut våra fraktenheter samt chaufförer som kommer till våra hamnar. Arbetet innebär också försäljning/bokning av gods och fraktenheter. Mellan avgångarna arbetar du med administrativa sysslor samt förbereder nästa avgång och det löpande arbetet.
Vi söker dig som:
• Kan och vill arbeta flexibelt på skiftschema och med varierande arbetsuppgifter.
• Har lägst gymnasiekompetens.
• Har minst ett års sammanlagd arbetslivserfarenhet från resebranschen, logistik eller liknande serviceyrke.
• Har goda muntliga kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språk, särskilt tyska och danska, är meriterande.
• Har fyllt 18 år.
Det är meriterande om du har en pågående högskoleutbildning som är relevant för Stena Lines verksamhet. Har du dessutom intresse och möjlighet att arbeta extra hos oss under vår-, höst- och vintersäsong är det meriterande.
Du är en mogen och trygg person som lockas av utmaningen att leverera god service till våra gäster. Att få gäster att känna sig välkomna är något du brinner för. Du har lätt för att lära och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast söndag 2 mars 2014. Då urval och intervjuer kan komma att ske löpande är det bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Kontaktperson
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta Iréne Sahlin, Frontline Manager, 0704-85 82 81 eller e-post irene.sahlin@stenaline.com
För frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta;
Lina Hestner Fri på telefon: 031-85 87 46.
Stena Line strävar efter en ökad mångfald och en jämn fördelning mellan kvinnor och män.
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40