Stena Recycling i Linköping söker en nyfiken medarbetare till Kundsupport

Stena Recycling i Linköping söker en nyfiken medarbetare till Kundsupport

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som kan bli ett riktigt ankare i vårt team, som älskar kundkontakter och som vill hjälpa oss att bli bäst i Sverige på kundsupport!

Om företaget
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Vi återvinner och förädlar resurser som blir till nya råvaror och som levereras till industrier över hela världen. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med våra kunder och partners driva utvecklingen i branschen.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta i en av våra viktigaste roller på Stena Recycling, vår Kundsupport, där du främst via telefon och mail kommer att möta både nya och gamla kunder. Du vägleder våra kunder genom din lyhördhet och kompetens. Din förmåga att förstå kundens behov, ha en bra dialog och ta ägarskap i frågorna kommer skapa känslan hos kunden att det är tryggt, enkelt och utvecklande att vara kund hos oss. Vi hjälper våra kunder att hitta nya lösningar och utveckla deras bolag inom sin återvinning.
Vi har ett nära samarbete med övriga medarbetare på våra anläggningar, men även med de andra medarbetarna i vår Kundserviceorganisation i regionen. Kommunikation och samarbete är en viktig del i ditt arbete och i rollen behöver man kunna förstå och se hela flödet i värdekedjan för att vi tillsammans ska uppnå bästa resultat. Vi erbjuder en tjänst med högt tempo och varierande uppgifter, där förändringar och flexibilitet är vardag hos oss.

Vårt kontor ligger i Linköping och det är där du utgår ifrån. Supporten är bemannad mellan 7-16 vilket också blir dina arbetstider.

Din profil
Det viktigaste för oss är din attityd, ditt driv och din vilja att utvecklas. Arbetet förutsätter att du som person är serviceinriktad och tycker att det är roligt att bygga nya relationer. Som person ska du också gilla att ta mandat och ägarskap för att säkra relationer och bra lösningar/affärer tillsammans med kunderna. Du behöver ha erfarenhet av arbete inom kundservice, gymnasieutbildning eller motsvarande och B-körkort. Meriterande för oss är att du har erfarenhet av och intresse för kundrelationer och gärna viss säljerfarenhet då merförsäljning är en förväntan på rollen. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med Office-paketet och digitala affärssystem är chansen stor att vi är en god matchning för varandra.

För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö.

Ansökningsförfarande
Låter detta som en spännande utmaning? Är du vår nästa stjärna inom kundservice och support? Varmt välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval!

Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta Lena Johansson, Skill på lena.johansson@skill.se eller 0708-52 32 36.

Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024