OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 3 verksamheter; Vård och omsorg, Individ- och familjeomsorg samt Funktionsvariation.
Inom området funktionsvariationer verkställs insatser enligt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen (SoL) riktat till människor med olika funktionsvariationer. Insatserna utformas så att de stärker den enskildes möjlighet att aktivt få delta i samhällslivet och leva och bo under trygga förhållanden, med respekt för självbestämmande och integritet. Gruppbostäder/boendestöd, daglig verksamhet, korttidsboende, och olika avlastningsformer är några av stödfunktionerna. Alla instanser i kedjan bidrar till ett kvalitativt och tryggt stöd för personer med funktionsvariation.
Vi söker nu en administratör för verksamhetsområdet funktionshinder som kommer att ingå i en grupp av flera administratörer.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som administratör går huvudsakligen ut på att vara ett administrativt stöd till enhetschef inom LSS och socialpsykiatrin med fokus; schemaläggning och administrativt stöd.
Rollen innebär att vara enhetschefernas förlängda arm vad gäller schemaläggning och administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i en grupp på fyra administratörer som arbetar mot nio enhetschefer. Du kommer arbeta utifrån riktade och tidsbestämda uppdrag från flera chefer. Schemaläggning kopplat till bemanningskrav är givetvis något som du har erfarenhet utav och kan hantera. Bland dina övriga åtaganden ingår att ansvara för att hålla deadline och arbeta för att upprätthålla en långsiktig planering vad gäller schemaläggning.
Arbetstiden är förlagd på dagtid, helgfria vardagar.
Vi kommer att tillämpa provanställning om 6 månader.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en person som stimuleras av att arbeta i ständig förbättring och att du har en vilja att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver ha en förståelse för verksamheten och har förmågan att ha ett helhetsperspektiv. Vidare behöver du också ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer. Du har god kunskap i Officepaketet.
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom förvaltning eller administration eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Rollen kräver att du har god kunskap, förståelse och erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning.
I rollen som administratör behöver du vara flexibel när nya och oväntade uppgifter uppkommer. Du tar ett stort eget ansvar för att prioritera och planera din tid och arbetsuppgifter effektivt. Även om du är ensam i din roll kommer du ha ett stort kontaktnät så vi ser det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och en hög social kompetens. Du behöver vara stresstålig och vara rustad för att klara av snabba förändringar.
Meriterande om du har arbetat i systemen Personec, Procapita, Agresso och TimeCare.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Varmt välkommen med din ansökan!