Stf Varuhuschef till Åhléns Umeå

Arbetsbeskrivning

Vi på Åhléns är stolta över att vara ett av Sveriges starkaste varumärken. Vi har idag 69 fina varuhus runt om i hela Sverige och e-handel via åhléns.se. Företaget grundades redan 1899 som ett litet postorderföretag i Insjön i Dalarna men har vuxit till att idag omsätta4,8 miljarder och våra 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt.
Vi har ett högt engagemang hos våra medarbetare och vi brinner för att bli lite bättre varje dag. Eftersom vi är en del av Sveriges största detaljhandelskoncern Axel Johnson AB finns goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare.

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vi erbjuder dig
Som Stf Varuhuschef på Åhléns Umeå coachar du varuhusets medarbetare och bidrar till en inspirerande och välfylld säljmiljö. Du ansvarar för att utveckla varuhusets arbetsmetodik för säljfrämjande åtgärder och aktiviteter. Våra kunder ska mötas av motiverade samt sälj- och serviceorienterade säljare med god produktkunskap. Du är ytterst ansvarig när Varuhuschefen inte är på plats. I rollen ingår även ansvar för att:

Skapa den bästa kundupplevelsen på ditt varuhus
Bidra till en god och funktionell arbetsmiljö
Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information och kommunicera den inom varuhuset gentemot medarbetare

Du samarbetar med Varuhuschef, Säljare och Visual Merchandiser. Du rapporterar till Varuhuschefen.

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Tillsammans kan vi åstadkomma så mycket mer! Till oss tar du med dig:

Minst tre års erfarenhet från ledande befattning inom detaljhandeln/servicenäringen
Dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare och utveckla team med goda resultat

Tidigare ledarerfarenheter från detaljhandeln är önskvärt. Arbetet innebär mycket självständigt arbete och vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap och din personliga mognad. För att lyckas i rollen krävs att du har ett stort intresse för detaljhandeln och en stark känsla för service. Du är affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt ett personligt driv som yttrar sig i engagemang och handlingskraft med ett coachande förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig och kommunikativ. Utmaningar är något som triggar och motiverar dig.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30 t/vecka. Tjänsten är placerad i Umeå.
Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månadslön
  • 30tim/vecka Tillsvidare
  • Publicerat: 13 mars 2017

Liknande jobb


Senior Manager

26 januari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024