OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en stiftelseadministratör/redovisningsekonom till ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget sträcker sig ca 6 månader framåt, men för rätt person kan uppdraget komma att övergå i en anställning direkt hos kund.
Kunden sitter i fina lokaler i centrala Stockholm men utifrån rådande situation arbetar man huvudsakligen hemifrån.
Du kommer att tillhöra en grupp om ca 10 personer och arbeta brett med administrativt arbete såväl som med redovisning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära andelshantering, framtagande av protokoll och annan formalia, rapporter och avstämningar. Därtill kommer du att hantera löpande fakturahantering och betalningar för stiftelser, ha löpande kontakt med kunder, intressenter och intern personal.
I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med löpande bokföring, avstämningar och analyser. Du kommer att upprätta årsredovisning, rapporter och inkomstdeklarationer.
- Löpande bokföring samt upprättande av rapporter, årsredovisningar, inkomstdeklarationer
- Destinatärsadministration
- Kontakter med kund
- Kontakt med andelsägare
Vem söker vi?
Vi tror att du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Därtill har du ca 3-4 års erfarenhet av arbete i en liknande roll. Vi ser att du har erfarenhet av löpande redovisning, månadsbokslut och årsbokslut samt att du har ett intresse för utveckling av processer och rutiner, kundrelationer och arbete i organisation under förändring. Kanske har du tidigare jobbat på bank, back-office, försäkringsbolag eller advokatbyrå. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med finansiell redovisning.
Som person tror vi att du är analytisk, noggrann, driven, och projektorienterad. Du är självständig i ditt arbete men uppskattar och trivs i att tillhöra ett team. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-12-20.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88