OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
STIGA Sports är en svensk leverantör och tillverkare av bordtennis- och fritidsprodukter. Huvudkontoret för STIGA Sports AB finns i Eskilstuna. Vi är ca 100 medarbetare varav ca 60 är placerade i Eskilstuna. STIGA Sports har även kontor i Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Frankrike och Kina.
Företaget har två verksamhetsområden; STIGA Games och STIGA Bordtennis.
Idag är STIGA ett av världens ledande varumärken inom bordtennis och företaget säljer sina produkter till mer än 100 länder i världen. STIGA Games har en lång historia och det första bordshockeyspelet kom ut på marknaden 1957 och sedan dess har mer är 5 miljoner spel sålts. De senaste åren har fokus legat på att bredda sortimentet till att även innehålla sommarprodukter så som fotboll, kick scooters och basket. Idag säljs produkterna inom STIGA Games i över 30 länder runt om i världen.
Läs mer via www.stigasports.se
Rekryteringen utförs i samarbete med Experis.
Vill du vara med i ett vinnande bolag och vill ta ansvaret för att bygga upp och utveckla inköp-och logistikavdelningen inom STIGA Sports?
Nu finns möjligheten i denna helt nya tjänst!
Arbetsbeskrivning
STIGA Sports är ett välmående entreprenörsdrivet företag som har vuxit mycket de senaste åren och med fortsatta offensiva planer ställs högre krav på att utveckla inköp- och logistikavdelningen.
Uppdraget för dig blir att utforma arbetet rörande Supply Chain i hela organisationen med målen hög kostnadseffektivitet, hög kapitaleffektivitet och hög kundtillfredsställelse. Som ytterst ansvarig säkerställer du att rätt kompetens finns i organisationen samt ser till att vidareutveckla personalen för att skapa förståelse och samsyn. Du inventerar nuläget och tar därefter fram strategier, nyckeltal, aktiviteter, processer och rutiner för att höja kvalitet och effektivitet hos STIGA:s Supply Chain.
Då avdelningarna är relativt små så kommer du även att hjälpa till med operativt och strategiskt inköpsarbete, avtal, analys och återkoppling av leverantörsrelaterad data. Personalansvar är även en del av din vardag.
Som Supply Chain Manager kommer du att ha en central roll med stor möjlighet att kunna påverka. Du rapporterar direkt till VD som är placerad på STIGA Sports huvudkontor i Eskilstuna.
Vem är du?
Hos STIGA så är vi alla sportintresserade, får energi och glädje av aktiviteter inomhus och utomhus. Vi hoppas att du är en kreativ person som har utbildning inom inköp/logistik och har flera års erfarenhet inom Supply Chain.
I denna roll så är det viktigt att du har god kunskap om hur man bygger upp en effektiv organisation med processer, samt att du kan kommunicera ut och inspirera dina medarbetare att jobba efter det.
Ett starkt driv kopplat till en god analytisk förmåga samt att du vill uppnå snabba resultat ser vi som en självklarhet.
För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmågan att kunna pendla mellan strategiskt arbete, vara en bra ledare och bollplank, samt kunna agera operativt vid behov. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska på ett öppet och lättsamt sätt.
Det är meriterande om du kommer från ett företag som har bra utvecklade processer där du samlat erfarenhet som du kan applicera på ett lite mindre bolag. Har du även erfarenhet av jobba med säsongsprodukter kan det komma väl till pass här.
Tjänsten innebär ca 15-20 resdagar per år.
Välkommen till en arbetsplats där vi har roligt och en positiv miljö!
Kontaktperson
Ansök via www.experis.se via annonsnummer 1069206. För mer information om tjänsten eller processen kontakta Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på 016-15 57 33.
Sista ansökningsdag är 30/9, men urval kan ske löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Rocafort Svensson
Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645