Stim söker en Marknadsanalytiker

Arbetsbeskrivning

Stim är en medlemsorganisation utan vinstintresse för 90 000 anslutna musikskapare och förlag. Vi arbetar för en stark upphovsrätt och för att låtskrivare och kompositörer ska få betalt för sin musik. Tillsammans med våra medlemmar ger vi förutsättningar för skapande och återväxt i Sveriges musikliv.

Musik har ett värde - för den som lyssnar, den som skapar och för Sverige och samhället i stort.

Tjänsten

Då en av våra tre marknadsanalytiker på Stim ska gå på föräldraledighet söker vi efter en ersättare på ett tolv månaders vikariat. Så här beskriver en av våra medarbetare sin roll och varför hon trivs i den:

Som marknadsanalytiker på Stim har jag förmånen att i många olika forum kunna bidra med insikter som hjälper Stim i arbetet att ta betalt för musik som spelas i alla möjliga kanaler; allt ifrån pizzerian på hörnet till musikanvändning som sker online. Arbetet är omväxlande, klurigt och fantastiskt roligt. Med inspirerande och kunniga kollegor går det inte en dag utan att man lär sig något nytt!”

Arbetsuppgifter och ansvar

Som marknadsanalytiker på Stim har du en viktig roll i att utveckla information- och dataanvändningen inom organisationen genom att genomföra marknads- och dataanalyser, ta fram rapporter, beslutsunderlag och ge rekommendationer. I rollen kommer du även agera kravställare i vårt utvecklingsarbete av exempelvis business intelligence och processer. Ytterligare en viktig del i uppdraget är att utveckla vår omvärldsbevakning samt att ha en central roll i det prisprojekt Stim kommer att genomföra under det närmsta året.

Kvalifikationer och egenskaper

För att lyckas med detta uppdrag måste du:

- Ha en eftergymnasial utbildning inom marknadsekonomi, marknadsföring, analys eller liknande
- Erfarenhet av en liknande tjänst där centrala kompetenser är; prissättning, prisstrategier, revenue management, projektledning och kund- konkurrens- och omvärldsbevakning
- Erfarenhet av statistikarbete och analysverktyg (Power BI)
- Förmågan att uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift, såväl på svenska som på engelska


Utöver ovanstående ser vi också att du med stor fördel tidigare har arbetat med segmentering, strategier och marknadsföringsdigitalisering. Detta är inget krav, men kommer att anses som meriterande.

Utöver ovan nämna krav kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du bör ha en stark analytisk förmåga och kapacitet att dra logiska slutsatser utifrån den information som finns. Vidare är du en nyfiken och drivande person som trivs att jobba mot uppsatta mål. Du är en skicklig kommunikatör och kan interagera och skapa nätverk på ett effektivt sätt, samt presentera och uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift.

Övrigt

Ett arbete på Stim innebär att arbeta i en värderingsdriven organisation, där vi tror på en stark upphovsrätt och musikens värde. Stim har en stark kultur med mycket hjärta och passion för våra anslutnas intressen och för att främja svenskt musikskapande. Stim har ca 130 anställda som i normalt fall arbetar i fina lokaler på Hornsgatan 103 i Stockholm. Tjänsten är ett vikariat på cirka 12 månader och vi hoppas att slutkandidaten har möjlighet att tillträda tjänsten kring mitten av oktober.

Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan och CV snarast. Urval sker löpande. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Nicklas Sigurdsson, rekryterande chef, på nicklas.sigurdsson@stim.se. Fackliga frågor besvaras av Eva Botmar, Unionen via mail eva.botmar@stim.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stim
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2021
  • Ansök senast: 24 februari 2022

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024