Stjärna till vår support

Stjärna till vår support

Arbetsbeskrivning

Nu vill vi på Lime utöka och förbättra vår kundservice och söker därför ny stjärna till vår First Line support! Som medarbetare i vår support jobbar du med kundsupport i form av användarfrågor men även mer tekniska frågor, felsökning och utredningar kring våra egna produkter.
Vad kommer du att jobba med?
Du kommer att ingå i ett supportteam där vi är indelade i First Line, Second Line och Third Line. Supportfrågorna är mycket varierande vilket är en tjusning med jobbet. First Line tar alla inledande ärenden som kan komma att skickas vidare till Second Line eller Third Line beroende på hur teknisk eller tidskrävande frågan är. Du kommer att ha massor av kundkontakt via telefon, chatt eller mail. Du behöver kunna mycket om mycket, och vara ett stöd för både våra kunder och dina medarbetare.
Vi på Lime är otroligt stolta över vår support; 98,6 % av våra kunder är mycket nöjda med servicen från vår support. Vill du ha smarta kollegor i ett företag med hög trivselfaktor där entreprenörsanda, teknik och trefika står högt i kurs? Då har du kommit rätt!
Stämmer följande in på dig? Då är det dig vi letar efter!
Du är nyfiken, snabblärd och vetgirig samt gillar problemlösning i alla dess former. Du gillar att jobba kundnära med många bollar i luften och är en lagspelare som är trevlig som tusan och har nära till skratt.
Vi tror också att du har en bakgrund som passar in på följande:
Teknisk allmänkunskap – är du den som alla vänner och släkt vänder sig till när det rör datorproblem?
Du älskar att lösa problem och ser dem som en möjlighet till personlig utveckling.
Service minded och känsla för kundvård
Du kan göra dig väl förstådd på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare nordiska språkkunskaper är meriterande och speciellt finska är ett plus.
Att kunna hålla många bollar i luften är en nödvändighet och ett krav.

Om tjänsten och Lime
Supportavdelningen är placerade på vårt goa huvudkontor i Lund och tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse.
Vi gillar att prata om oss själva och om varför du borde vilja jobba här med oss. Istället för att skriva ner allt här har vi samlat ett gäng användbara länkar för dig, trevlig läsning:
Om oss (den korta historien om Lime) »
Våra fantastiska medarbetare, och kanske dina framtida kollegor? »
Och såklart, vår lista över varför du borde villa jobba här »

(Länkarna fungerar finfint när du kommer till originalannonsen på vår hemsida.)
Sök bums!
Sugen på att vara en del av oss? Vi är måna om att få träffa dig så snart som möjligt och håller intervjuer löpande. Skicka in din ansökan genom vår ansökningsportal »
Sökord: Support, Helpdesk, Kundtjänst, Kundservice, Service, CRM, First line, Kundvård, danska, teknisk, teknik, felsökning, kundsupport, jobb i Lund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lime Technologies Sweden AB Lund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Postadress

Sankt Lars väg 46
Lund, 22270

Liknande jobb


28 september 2024

Verksamhetsutvecklare till Sveriges nationella CSIRT

27 september 2024

IT-supporttekniker

27 september 2024