OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.
Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Vår mission är att göra det möjligt att leva som andra.
Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor och centrala administration är placerad i Borlänge och lokalkontor finns i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm.
Kompis Assistans har cirka 650 medarbetare och omsätter ca 200 mkr per år.
Därför ska du välja Kompis Assistans
Kompis är en ekonomisk förening och en värdegrundsdriven organisation där vi jobbar med och för människor. Våra assistansberättigade är våra kunder och också våra medlemmar, dvs ägare. Överskott återinvesteras i organisationen till förmån för våra assistansberättigade och anställda. Det finns ett starkt engagemang och en ”Kompisanda” vi värnar och förädlar.
Utmaningar
Det finns också utmaningar i rollen och i branschen i stort. Personalförsörjningen är fortsatt verksamhetskritisk för branschen och ett strategiskt prioriterat område för Kompis Assistans. Ersättningsnivåer och kostnadsutveckling är en annan. Men det finns också ett stort hjärta, en stark vilja och ett genuint engagemang i vår förening som ger oss framtidstro!
Kompis är i en spännande förändringsresa där vi delar upp arbetet för våra kunder och personliga assistenter i två olika roller.
Den ena rollen har ansvar för vårt utförande och den andra rollen har ansvar för vårt arbetsgivaransvar.
Just nu söker vi dig som vill arbeta med personal och ledarskap.
Är du en person med hjärta för personlig assistans och lång erfarenhet av arbetsgivaransvar? Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt engagerade team!
Om tjänsten:
Som Teamchef hos oss kommer du att ha arbetsgivaransvaret för alla personliga assistenter i ditt område. Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara att säkerställa att våra assistenter får det stöd och den trygghet de behöver i sitt uppdrag. Du kommer att leda och coacha våra medarbetare samt ansvara för att verksamheten drivs enligt lagar, avtal och riktlinjer.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta:
• Arbetsgivaransvar för våra personliga assistenter, genom tex APT, medarbetarsamtal etc.
• Personalplanering, rekrytering och introduktion av nya medarbetare.
• Säkerställa hög kvalitet i assistansen genom god arbetsmiljö för våra medarbetare.
• Samverkan med kunder, anhöriga, medlemmar och kollegor.
• Kontakt och samverkan med myndigheter, organisationer och andra intressenter.
• Leda och utveckla verksamheten för att uppnå våra mål och visioner.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom ledarskap och personalansvar inom personlig assistans eller verksamhet som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om arbetsmiljöfrågor, arbetsrätt och kollektivavtal. Som person är du en engagerad och lösningsorienterad ledare som trivs med att arbeta nära både medarbetare och kollegor.
Vi vill att du har:
• Utbildning i ledarskap, konflikthantering och arbetsmiljö eller erfarenhet vi bedömer likvärdig.
• Kunskap om personlig assistans och LSS-lagstiftningen.
• Förmåga att arbeta självständigt, strukturerat samt vana att dokumentera.
• God kommunikativ förmåga och lätt för att skapa förtroende.
• Kunskap om att arbeta i olika verksamhetssystem, företrädesvis Tidvis.
Vi erbjuder:
• Möjlighet att utveckla ditt ledarskap och kunnande inom arbetsmiljö.
• En spännande förändringsresa med engagerade medarbetare och kollegor.
• Möjlighet att påverka och utveckla, både din avdelning och hela vår verksamhet.
• Kollektivavtalade pensioner och försäkringar, friskvård samt utbildningar.
Vill du vara med och göra skillnad i människors liv och leda ett dedikerat team inom personlig assistans? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!
Arbetstider: Dagtid, mån-fre 8-17. Vi tillämpar förtroendearbetstid
Anställningsvillkor: Heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm