OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en junior mediasäljare till Stockholms filmfestivals sälj- och sponsringsavdelning. Du kommer främst arbeta med nykundsbearbetning och sälja annonsutrymme på vår hemsida, i våra tidningar och katalog. Du ansvarar för hela säljprocessen från första kontakt via telefon till förhandling och avslut. Du arbetar självständigt, planerar och driver arbetet framåt med målsättningen att uppnå din säljbudget.
Du älskar att sälja och göra affärer, du gillar att arbeta mot uppsatta mål samt bli belönad därefter. Du är en driven person och du är orädd i kontakten med företag oavsett nivå och storlek. Du är social, bra på att bygga relationer internt/externt, trygg och prestigelös med ett gott omdöme.
Du är i början av din karriär och det är meriterande om du har jobbat med annonsförsäljning tidigare. Att du gillar film är en förutsättning och det är ett plus om du jobbat inom kulturbranschen.
Stockholms internationella filmfestival startade 1990 och är idag ett av Nordens största kulturevenemang. Att jobba på Stockholms filmfestival innebär att ta del av en fartfylld kulturorganisation med ett brett kontaktnät inom både svensk och internationell filmbransch. Förutom internationella festivalen i november producerar vi även Stockholms filmfestival Junior i april, Sommarbio i augusti och stipendie- och talangprogram för unga filmarbetare.
Organisationen består av 12 året-runt anställda. I samband med våra tre stora publika kulturevenemang projektanställs mellan 5–50 personer. Vi sitter i charmiga lokaler i centrala Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Producent Christel Lindgren