OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund Looström Konstruktionsbyrå AB söker vi en
Marknadskoordinator med ansvar för Sociala Medier
Om att arbeta på Looström:
Looström sitter i nyrenoverade lokaler vid Slussen och har Stockholms bästa utsikt. Hos oss får du ett utvecklande, varierande och utmanade arbete med goda möjligheter till att göra karriär inom Looström.
Alla på Looströmhar individuella utvecklings- och utbildningsplaner som revideras årligen.
Vi har kontinuerliga utvecklingssamtal och medarbetarundersökningar (med fantastiska resultat).
Utöver det har vi ofta gemensamma aktiviteter i form av personalresor, månadsaktiviteter och spontana AW-träffar.
Vi erbjuder marknadsmässiga löner och ett generöst friskvårdsbidrag.
Looström består av 40 konstruktörer.
Hälften kvinnor, hälften män. Vi älskar husbyggnad, att lösa utmaningar och att utvecklas tillsammans. Vi söker nu dig som vill vara med och utveckla vår marknadskommunikation ytterligare.
Om rollen:
Ditt jobb, om du väljer att läsa vidare – skulle vara att se till att ännu fler får reda på vad vi på Looström gör. Vi vill vara bäst i branschen på att kommunicera vårt spännande arbete. Exempelvis kommer du att få skriva och filma intervjuer, nyfiket dokumentera information om byggprojekt samt presentera fakta på ett intressant och inbjudande sätt. Du har goda kunskaper om sociala medier och är van att skapa och publicera innehåll på olika plattformar.
Som en del i denna roll ingår även ett antal varierande administrativa uppgifter såsom projektadministration, välkomna besökare till kontoret och förbereda möten. Du skulle bli en del av en avdelning som hjälper till där det behövs så för denna roll underlättar en öppen inställning till olika arbetsuppgifter som kan dyka upp.
Vi erbjuder:
Ett utvecklande, utmanande och varierande arbete med stort eget ansvar och möjligheter att göra rollen till din. Tjänsten är en heltidstjänst och är placerad på Looströms fantastiska kontor i Glashuset vid Slussen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för att planera och publicera inlägg på våra sociala medier.
Genomföra intervjuer med kollegor och skapa innehåll kring pågående projekt.
Hålla hemsidan uppdaterad och aktuell med bilder, projekt och nyheter.
Ansvara för layout av mallar, utskick av nyhetsbrev, inbjudningar och information.
Filma och redigera rörligt material med intervjuer, platsbesök och liknande
Ordna /administrera kundaktiviteter och events.
Hantera administrativa uppgifter av varierande karaktär.
Du är
Prestigelös, öppen, snabb, nyfiken, självgående, en god stilist och alltid positiv.
Du har
Erfarenhet av och kunskap om att driva marknadsföring i sociala medier.
En mycket god språkkänsla (svenska).
Intresse av att arbeta med blandade uppgifter på en liten marknadsavdelning.
Intresse för employer branding och kommersiella utvecklingsfrågor.
Lägst gymnasiekompetens.
Meriterande om du även har:
Goda kunskaper i Photoshop, InDesign och Illustrator.
Vana av att arbeta med enklare videoproduktion och redigering.
Vana av att hantera uppdateringar av hemsidor och mail-utskick.
Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring/kommunikation.
Rätt person:
För att trivas och kunna göra ett bra jobb i den här rollen, behöver du ha lätt för att prata med andra och tycka att det är roligt att hålla dig uppdaterad om dina kollegors arbete. Du kommer att vara en mittpunkt kring att dokumentera och berätta om konstruktörernas olika projekt.
Ansökan
Klicka på länken "skicka ansökan" för att söka tjänsten.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta Bethina Frostad på Recruitmore, bethina@recruitmore.se .
Kontaktpersoner på detta företaget
Team Recruitmore
+46 725541165
Stefan T
+46 739800950
Team Recruitmore
Stefan T