OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Som arkivassistent vid Stockholms tingsrätt erbjuds du stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig verksamhet.
I samarbete med övriga arkivarier och vår målverksamhet är dina huvudsakliga uppgifter att arkivlägga och sortera in akter i avslutade mål, registrera domar och beslut samt utlämnande av allmänna handlingar. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma beroende på vilka behov som finns och vilken kompetens och intresse du själv har.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Studier inom arkivvetenskap, minst 30 p
- Mycket goda kunskaper i MS Office
Det är meriterande om du har:
- Minst två års arbetslivserfarenhet, gärna inom arbetsområdet
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik som arkivassistent behöver du vara strukturerad, noggrann och systematisk samt tycka om att arbeta med så väl rutinärenden som mer komplicerade frågor. Du tar snabbt in ny kunskap och löser problem på ett flexibelt och effektivt sätt. Vidare hanterar du olika uppgifter, människor och situationer och ser dig själv som en serviceinriktad person. Dessutom förmedlar du information tydligt och enkelt samt uttrycker dig väl i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Allmän visstidsanställning, dock som längst tom
2023-05-31
Omfattning: Heltid eller deltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Snarast
Lön: Enligt överenskommelse.
Ansökan
Vi behöver din ansökan senast 2022-02-27.
Mer information om tjänsten
För frågor om tjänsten, kontakta:
Ulrica Engström Nilsson, Administrativ direktör
tel. 08-561 65 062 alt. ulrica.engstromnilsson@dom.se
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta:
Emilia Sandberg, HR specialist
tel. 08-561 65 058 alt. emilia.sandberg@dom.se
Fackliga företrädare
Anette Skalmark, ST, tel. 08-561 654 37.
Elvis Hajdarevic, SACO tel. 0722-06 28 48