Stockholms tingsrätt söker arkiverie

Arbetsbeskrivning

Stockholms tingsrätt är landets största tingsrätt med ca 280 medarbetare. Vi finns i det centralt belägna Rådhuset på Kungsholmen. Tingsrätten är indelad i fem dömande avdelningar. Vid tingsrätten finns också en administrativ avdelning som bl.a. svarar för personal-, ekonomi-, IT- och servicefrågor vid domstolen. Den aktuella tjänsten är placerad vid Enheten för registrering och arkiv, som ingår i den administrativa avdelningen.

ARBETSUPPGIFTER
Som arkivarie vid Stockholms tingsrätt erbjuds du stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig verksamhet. I samarbete med övriga arkivarier och vår målverksamhet är din uppgift att kvalitetssäkra och arkivlägga akter i avslutade mål. Du arbetar även med att ordna, sortera och vårda arkivhandlingar. Därtill kommer visst arbete med att ta emot och besvara externa och interna förfrågningar samt att tillhandahålla tingsrättens domar och övriga allmänna handlingar till allmänheten och andra myndigheter. Beroende på intresse kan det också bli aktuellt med visst förteckningsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med minst fil kand. där det ingår 40 p/60 hp i arkivvetenskap. Du är en van datoranvändare och använder dator och e-post som naturliga arbetsverktyg. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har goda kunskaper i svenska och engelska, god kommunikationsförmåga samt förmedlar information tydligt och enkelt, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från servicesektorn eller från offentlig administrativ verksamhet.
Vi ser gärna att du är kvalitetsmedveten och har en utpräglad känsla för service. Du har en personlig mognad som gör det lika lätt för dig att arbeta självständigt som att samarbeta med och skapa relationer till olika typer av människor. Du har en analytisk förmåga och ser helheten vilket innebär att du kan prioritera och arbeta resultatinriktat mot verksamhetens mål, även i perioder med hög arbetsbelastning. Du har även en förmåga att planera ditt arbete på kort- och lång sikt samt kontinuerligt följa upp dessa.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Bifoga intyg och betyg som styrker dina meriter.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lagman Stefan Strömberg
08-561 65051
Administrativ assessor Marcus Isgren
08-561 650 55
Chef för enheten för registrering och arkiv Ann-Sofie Arvidsson
08-561 65501
Personalhandläggare Johanna Höjd
08-561 65084
Domstolshandläggare Anette Skalmark, ST inom Sveriges Domstolar
08-561 654 37
Personalhandläggare Johanna Höjd
08-561 650 84
Personalhandläggare Fredrik Sydstrand
08-561 650 59
HR-specialist Sofia Plym Arkert
08-561 650 61
HR-specialist Johanna Höjd
08-561 650 84
HR-specialist Fredrik Sydstrand
08-561 65 059

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Domstolar, Stockholms tingsrätt
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. .
  • Publicerat: 19 augusti 2016

Besöksadress

Scheelegatan 7
None

Postadress

Box 8307
Stockholm, 10420

Liknande jobb


19 december 2024

19 december 2024

19 december 2024

Arkivarie

Arkivarie

19 december 2024