OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tingsrätten
Stockholms tingsrätt är landets största tingsrätt med omkring 300 medarbetare.
Domstolen leds av lagmannen och är indelad i fem dömande avdelningar som var och en leds av en chefsrådman. På de dömande avdelningarna arbetar rådmän, fiskaler, notarier, beredningsjurister och domstolshandläggare. En av de dömande avdelningarna är Patent- och marknadsdomstolen och de andra fyra avdelningarna är allmänna avdelningar som handlägger tvistemål, familjemål och brottmål. Tingsrätten har även en administrativ avdelning som ansvarar för frågor rörande ekonomi, budget, HR, IT, registrering, arkiv samt säkerhet och service.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR-administratör ansvarar du för många av de dagliga processerna inom personaladministration. Du hanterar lönehändelser, svarar på chefers och medarbetares lönefrågor och är kontaktperson mot Domstolsverkets centrala lönefunktion. Du ansvarar även för administrering av anställningar och bemannings- och personalförändringar. Du fungerar också som ett internt stöd vid rekryteringar. Viss ekonomiadministration kan komma att ingå i tjänsten så som hantering och attestering av medarbetarnas friskvårdskvitton och utlägg för läkarbesök. Andra arbetsuppgifter kan tillkomma efter verksamhetens behov och ditt intresse. Hos oss får du ett varierat arbete där du har goda möjligheter att planera din tid. Du kommer ingå i ett team där vi stöttar varandra och hjälps åt i det dagliga arbetet.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- avslutad gymnasieutbildning
- erfarenhet av löpande personaladministration
- god erfarenhet av att arbeta i olika system
- mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift
- goda datorkunskaper i Officepaketet, framför allt Word och Excel
Meriterande:
- eftergymnasial utbildning inom HR
- erfarenhet av administrativt arbete i domstol
- erfarenhet av rekryteringsarbete
Dina personliga egenskaper
Du har en hög känsla för service och administration. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika människor. Som person är du positiv och professionell och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du arbetar proaktivt och strukturerat och driver självständigt ditt arbete framåt. Du är lösningsfokuserad och gillar att utforma effektiva administrativa rutiner som underlättar för både dig själv och andra. Du månar om effektivitet och noggrannhet i det du gör. Du trivs med att växla mellan att arbeta självständigt och i grupp och du har vilja och förmåga att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökan
Ansök senast 2023-03-05. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Mer information
För mer information om tjänsten kontakta:
Karin Klahr, verksamhetscontroller på tel. 08-561 650 61, karin.klahr@dom.se
För mer information om rekryteringsprocessen kontakta:
Tobias Franzén, 08-561 65 447, tobias.franzen@dom.se
Facklig företrädare
Anette Skalmark, ST, 08–561 65 437
Patrik Rydman, SACO-S, 08-561 654 61
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.