OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholms tingsrätt är landets största tingsrätt med ca 280 medarbetare. Vi finns i det centralt belägna Rådhuset på Kungsholmen. Tingsrätten är indelad i fem dömande avdelningar. Vid tingsrätten finns också en administrativ avdelning som bl.a. svarar för personal-, ekonomi-, IT- och servicefrågor vid domstolen. Den aktuella tjänsten är placerad vid Enheten för registrering och arkiv, som ingår i den administrativa avdelningen.
ARBETSUPPGIFTER
Som registrator på Stockholms tingsrätt erbjuds du varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig verksamhet. I samarbete med övriga registratorer är din uppgift att lägga upp nya mål och ärenden samt hantera inkommande handlingar innan de överlämnas till dömande avdelning för handläggning. Du kommer att ha många kontakter med kollegor, parter, myndigheter och allmänhet genom personliga möten, telefon och e-post. Arbetet innebär bl.a. att ta emot och registrera handlingar, hantera avgifter och vittnesersättning, samt att besvara förfrågningar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp som innehåller arkiv- och informationsvetenskap eller annan högskoleutbildning inom informationsvetenskap eller offentlig förvaltning. Du har goda kunskaper i regelverket som reglerar allmänna handlingar. Du är en van datoranvändare och använder dator och e-post som naturliga arbetsverktyg. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har goda kunskaper i svenska och engelska, god kommunikationsförmåga samt förmedlar information tydligt och enkelt, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från servicesektorn eller från offentlig administrativ verksamhet.
Vi ser gärna att du har en utpräglad känsla för service och kvalitet. Du skapar goda relationer till dina kollegor och bidrar med din kompetens till gruppens gemensamma arbete. För att trivas hos oss behöver du kunna hantera olika uppgifter, människor och situationer och ha förmåga att analysera, förklara och lösa problem. Under perioder med hög arbetsbelastning är din förmåga att prioritera och planera arbetet utifrån verksamhetens mål extra viktig.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Bifoga intyg och betyg som styrker dina meriter.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lagman Stefan Strömberg
08-561 65051
Administrativ assessor Marcus Isgren
08-561 650 55
Chef för enheten för registrering och arkiv Ann-Sofie Arvidsson
08-561 65501
Personalhandläggare Johanna Höjd
08-561 65084
Domstolshandläggare Anette Skalmark, ST inom Sveriges Domstolar
08-561 654 37
Personalhandläggare Johanna Höjd
08-561 650 84
Personalhandläggare Fredrik Sydstrand
08-561 650 59
HR-specialist Sofia Plym Arkert
08-561 650 61
HR-specialist Johanna Höjd
08-561 650 84
HR-specialist Fredrik Sydstrand
08-561 65 059