Stockholmshem söker avtalscontroller

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en kandidat till ett av bolagets mest intressanta och utmanande jobb.

Brinner du för inköpsfrågor och är en driven, analytisk, orädd, ordningsam och samarbetsvillig person som trivs med att stötta och utveckla? Då är du rätt person för oss! Vi söker dig som har mångårig erfarenhet inom inköp eller upphandling och nu vill ta dig vidare och arbeta utifrån ett övergripande strategiskt perspektiv som  avtalscontroller till en nyinrättad tjänst.

Ditt uppdrag
Rollen som avtalscontroller innebär att du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller avtalsfrågor både internt i bolaget och hur vi arbetar med våra avtal samt ett stöd i kontakt med våra leverantörer. Arbetet innebär även en nära dialog med upphandlare och inköpscontroller på inköpsenheten som är en del av avdelningen Bygg & Teknik och består av elva personer. Här ansvarar vi för inköps- och upphandlingsprocessen på Stockholmshem, sätter affären i fokus och är orädda för att testa nya idéer. Vi har ett konsultativt förhållningssätt där vi naturligt alltid utgår från det värde vi kan skapa i organisationen. Vi finns till för bolagets verksamheter.

Vi vet att ett bra arbets- och samarbetsklimat genererar en bättre och effektivare leverans. Stor vikt läggs därför på att skapa en trivsam och öppen arbetsplats vilket våra goda resultat i vår senaste medarbetarenkät är ett kvitto på.

Vem är du
Vi söker dig som har:

- Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, upphandling eller motsvarande, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt
- Erfarenhet av avtalsutformning och avtalstolkning
- Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
- Kunskaper i AB, ABT, ABK och ABFF

För att lyckas i rollen som avtalscontroller är det viktigt att du har ett intresse för inköp och avtalsförhållanden. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig snabbt in i upphandlade avtal. Det är meriterande om du har erfarenhet av strategiska inköp, särskilt kravställning av tjänster i förfrågningsunderlag, samt att du har erfarenhet av arbete med avtalsuppföljning. Vidare är det meriterande om du har relevant utbildning inom avtalsrätt samt att du har erfarenhet av offentlig upphandling. Erfarenhet från kommun, kommunala bolag eller myndighet samt erfarenhet av att arbeta i Kommers och Agresso är meriterande. Självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är mål- och resultatorienterad och självgående. Det är viktigt att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare. För att lyckas i rollen är det bra att vara strukturerad i ditt arbete och att kunna vara flexibel för att hantera ändrade förutsättningar. Det är viktigt att du kan skapa goda relationer och förtroende.

Vi erbjuder dig
Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. På Stockholmshem erbjuder vi, sjukvårdsförsäkring, ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet att semesterväxla och löneväxla.

Stockholmshems målsättning är att spegla mångfald i staden och de kvaliteter det tillför och ser därför sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Om Stockholmshem
Stockholmshem är ett av landets största bostadsbolag med närmare 60 000 hyresgäster. I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat staden, skapat hem och bostadskvarter åt stockholmarna. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.

Ansökan
Välkommen med din ansökan med cv och personligt brev. Sista ansökningsdagen är den 16 januari 2023 men vänta inte med att skicka in din ansökan då urvalet sker löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 38 h/vecka med start snarast möjligt.

Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att ta kontakt med Lena Boman, tf inköpschef, tel. 08 508 39 468. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Dorina Puka, HR, tel.08 508 39 125. Facklig representant för Vision är Chantelle Small, tel. 08 508 39 508.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-specialist Malin Ehn
08-508 39 123

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Stockholmshem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 16 januari 2023

Besöksadress

Box 9003
None

Postadress

Box 9003
STOCKHOLM, 10271

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024