OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholmshem söker medarbetare som vill vara med och skapa trygga och hållbara bostadsområden åt våra närmare 60 000 hyresgäster.
Vi på Stockholmshem tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och bättre team och att våra medarbetare vill växa i en kultur där alla är ansvariga för sin egen och bolagets utveckling. Utveckling, omtanke och handlingskraft är våra värdeord som genomsyrar allt vi gör.
Gillar du att arbeta med fastigheter och att utveckla kundrelationer? Vill du tillhöra ett bolag med 400 fantastiska medarbetare där vi gör varandra, och våra kunders vardag, bättre varje dag?
Då kanske just du är vår nya kundförvaltare.
Som kundförvaltare har du ett av de viktigaste uppdragen på Stockholmshem. Du och ditt team är de som möter våra hyresgäster i vardagen och genom proaktiv förvaltning jobbar ni tillsammans för välskötta fastigheter och ökad kundnöjdhet inom ert område. Du coachar och följer upp ditt förvaltningsteam och säkerställer balansen mellan teknik, kund, ekonomi och affärsmässighet. Fastigheterna ligger i Rinkeby, Spånga och Bromsten och du utgår från kontoret i Hässelby. Tjänsten är ett vikariat på heltid fram till sista november 2023 med tillträde omgående.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Du ansvarar för att de egna fastigheterna fungerar väl genom en kostnadseffektiv och förebyggande tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll men även för att det ekonomiska resultatet i dina fastigheter utvecklas enligt mål och planer. Tillsammans med ditt team ansvara för och utveckla kundrelationer och service med utgångspunkt från mål och aktiviteter i områdesplanen.
Lägenhetsbesiktningar, visningar och hantering av vattenskador, är exempel på praktiska arbetsuppgifter i rollen som kundförvaltare. Du har ett eget driv, är intresserad av fastigheter, utemiljö och trygghetsfrågor och kommer med initiativ kring hur vi kan utveckla våra arbetssätt och verksamheten.
För att ge dig förutsättningar att lyckas som kundförvaltare får du under din första anställningstid en bra introduktion där du lär dig mer om din roll och om Stockholmshem. Du har hela tiden stöd från din närmaste chef och får löpande coachning och utbildning för att växa både personligt och i din yrkesroll.
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande jobb med trevliga kollegor och stor möjlighet till utveckling!
Vi erbjuder:
En trygg och stabil anställning
Generöst friskvårdsbidrag
Ett flexibelt arbetssätt som erbjuder arbete på kontoret i kombination med arbete på distans
Vem är du?
Det är viktigt att du tycker om samarbete och mötet med andra människor. Du kommer att ha många kontaktytor såväl internt som externt vilket förutsätter att du är smidig i din kommunikation och lyhörd inför kulturella olikheter.
Din bakgrund:
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning/bygg alternativt annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Minst tre års erfarenhet av fastighetsförvaltning
Kunskap om lokal- och bostadsfrågor
God datorvana
B-Körkort
God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Martin Toller tel. 08-508 39 232. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Zoi Bergström, HR-partner på tel 08-508 39 128. Facklig representant för Vision är Chantelle Small tel. 08-508 39 508.
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt dock senast 30 maj, urval sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-specialist Malin Ehn
08-508 39 123