Stockholmshem söker kundförvaltare till Skärholmen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa trygga och hållbara bostadsområden för våra 60 000 hyresgäster? På Stockholmshem tror vi på mångfald som en väg till en bättre arbetsplats och starkare team.

Vi erbjuder en kultur där utveckling, omtanke och handlingskraft står i fokus.

Älskar du att arbeta med fastigheter och utveckla kundrelationer? Vill du bli en del av ett bolag med 400 fantastiska medarbetare som varje dag förbättrar både varandras och våra kunders vardag? Då kanske du är vår nya kundförvaltare!

Din roll som kundförvaltare:

Som kundförvaltare har du en nyckelroll. Du och ditt team möter våra hyresgäster dagligen och arbetar proaktivt för att öka kundnöjdheten inom ert område. Du coachar och följer upp ditt team, säkerställer balansen mellan teknik, kund, ekonomi och affärsmässighet. Fastigheterna ligger i Skärholmsområdet och du utgår från vårt nya kontor i Skärholmen centrum som är ett av våra fokus områden. Tjänsten är på heltid och tillsvidare med start så snart som möjligt.

Huvudsakliga ansvarsområden:

Ansvara för och utveckla kundrelationer och service utifrån områdesplanens mål och aktiviteter.
Säkerställa att fastigheterna fungerar väl genom kostnadseffektiv och förebyggande tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll.
Arbeta för att minimera hyresbortfall och följa upp teamets ekonomiska resultat.
Hantera kund- och entreprenörskontakter, inklusive att ta emot och hantera klagomål samt utvärdera vidtagna åtgärder.
Ta initiativ till att utveckla arbetssätt och verksamheten.

Vi erbjuder:

En trygg och stabil anställning
Generöst friskvårdsbidrag
Sjukvårdsförsäkring
Möjlighet att semesterväxla
Flexibelt arbetssätt med möjlighet att arbeta både på kontoret och på distans

Vem är du?

Vi söker dig som tycker om samarbete och att möta andra människor. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt, vilket kräver smidig kommunikation och lyhördhet inför kulturella olikheter. Du är strukturerad, organiserad och planerar ditt arbete väl. Du är målmedveten, ambitiös och hittar lösningar på problem. Du hanterar stressade situationer konstruktivt och håller ett gott humör under press. Dessutom är du coachande och har en positiv inställning.

Din bakgrund:

Gymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsservice, fastighetsförvaltning, bygg eller motsvarande yrkeserfarenhet. Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning/bygg är meriterande.
Minst tre års arbetslivserfarenhet av fastighet- eller byggbranschen.
Kunskap om lokal- och bostadsfrågor är meriterande.
God datorvana.
B-körkort.
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete med trygghetsfrågor och hyresgästrelationer i fokusområden.

Ansökan

Stockholmshem strävar efter mångfald och en fördomsfri rekryteringsprocess. Du som matchar våra urvalskrav kommer att få genomföra tester via vår samarbetspartner.

Rekryteringsprocessen pågår löpande under ansökningstiden. 

För frågor om tjänsten, kontakta områdeschef Maryanne Vardy på tel: 08-50839679. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Zoi Bergström, HR-partner på tel 08-508 39 128. Facklig representant för Vision är Chantelle Small, tel. 08-508 39 508.

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-specialist Malin Ehn
08-508 39 123

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Stockholmshem
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2024
  • Ansök senast: 2 september 2024

Besöksadress

Box 9003
None

Postadress

Box 9003
STOCKHOLM, 10271

Liknande jobb


27 december 2024

27 december 2024

Fastighetsförvaltare

Fastighetsförvaltare

27 december 2024