OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att arbeta med hyresfastigheter och att utveckla kundrelationer? Vill du tillhöra ett bolag med 400 fantastiska medarbetare där vi gör varandra, och våra kunders vardag, bättre varje dag?
Då kanske just du är vår nya kundförvaltare.
Som kundförvaltare har du ett av de viktigaste uppdragen på Stockholmshem. Du och ditt team är de som möter våra hyresgäster i vardagen och genom proaktiv förvaltning jobbar ni tillsammans för ökad kundnöjdhet inom ert område. Du coachar och följer upp ditt förvaltningsteam och säkerställer balansen mellan teknik, kund, ekonomi och affärsmässighet. Fastigheterna ligger i Rågsved och du utgår från kontoret i Skärholmen. Du igår i region söder. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Att tillsammans med ditt team ansvara för och utveckla kundrelationer och service med utgångspunkt från mål och aktiviteter i områdesplanen.
Ansvara för att de egna fastigheterna fungerar väl genom en kostnadseffektiv och förebyggande tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll men även för att det ekonomiska resultatet i dina fastigheter utvecklas enligt mål och planer. Kontraktsteckning, lägenhets- och lokalbesiktning samt tomställning är en del av din vardag. Du har också ett eget driv, är intresserad av fastigheter, trygghetsfrågor och utemiljö och kommer med initiativ kring hur vi kan utveckla våra arbetssätt och verksamheten.
För att ge dig förutsättningar att lyckas som kundförvaltare får du under din första anställningstid en bra introduktion där du lär dig mer om din roll och om Stockholmshem. Du har hela tiden stöd från din närmaste chef och får löpande coachning och utbildning för att växa både personligt och i din yrkesroll.
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande jobb med trevliga kollegor och stor möjlighet till
utveckling!
Vi erbjuder även:
En trygg och stabil anställning
Generöst friskvårdsbidrag
Sjukvårdsförsäkring
Möjlighet att semesterväxla
Ett flexibelt arbetssätt som erbjuder arbete på kontoret i kombination med arbete på distans
Vem är du?
Det är viktigt att du tycker om samarbete och mötet med andra människor. Du kommer att ha många kontaktytor såväl internt som externt vilket förutsätter att du är smidig i din kommunikation och lyhörd inför kulturella olikheter.
Din bakgrund:
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning/bygg alternativt annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Minst tre års erfarenhet av fastighetsförvaltning
Kunskap om lokal- och bostadsfrågor
God datorvana
B-Körkort
God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Vi på Stockholmshem tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och bättre team och att våra medarbetare vill växa i en kultur där alla är ansvariga för sin egen och bolagets utveckling. Utveckling, omtanke och handlingskraft är våra värdeord som genomsyrar allt vi gör.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta tf områdeschef Ira Lagercrantz på tel: 08-50839649 eller mail: ira.lagercrantz@stockholmshem.se. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Zoi Bergström, HR-partner på tel: 08-508 39 128 eller mail: zoi.bergstrom@stockholmshem.se. Facklig representant för Vision är Chantelle Small tel. 08-508 39 508.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus